20110905

Inte sjuk!



Jaha, då var det alltså strax dax för att snusa kudde =)
Konstigt nog, så är jag INTE så där grymt trött ännu.
Och inte blidde jag sjuk heller =P
Jag trodde ju nämligen att jag var i full gång med att odla en förkylning.....
men nu lutar det mera åt att jag lider utav träningsvärk.
Ja ni vet det där ordet,
som indikerar på att man har gjort en ÖVNING,
som ger musklerna i kroppen en ordentlig omgång....så att dom värker =)

MEN jag kan garantera er....
om att det inte var någon konditions tränings övning det handlade om....
Utan det var helt enkelt traditionellt kroppsligt arbete som utfördes i helgen
Och som nu alltså gett mig värk ;D

Närmare bestämt; sätta gips skivor i tak & på väggar ute i "gillestugan"
Självklart var vi två om att utföra det tunga arbetet....
men för mig så var detta en NY övning ;)

MEN som sagt, jag blidde alltså INTE sjuk.....
Vilket gav mig idag, på denna blåsiga måndag.......
Utrymme för att baka lite i stället.
Att baka när man är sjuk, går ju emot min moral nämligen.
Men nu behövde jag ju inte tänka på det mera =D

Så, måndagen till ära.....
Fick det bli härligt mumsiga chokladmuffins med stora chokladbitar I!!
Receptet hittade jag i sambons julklapp som han fick denna julen.......
ni kan ju gissa VEM som gav honom den fina recept boken ;)

Men nu.....god natt på er!

4 kommentarer:

  1. Åh! Blir sjukt sugen... Men jag får ta mig en prommis i regnrusket ist :(
    Ha en härlig tisdag! Kram ;)

    SvaraRadera
  2. Smaskigt med bak :)

    Jag har 2 stycken tävlingar igång nu om du vill vara med :)

    http://beabofink.blogg.se/2011/august/tavling-personlig-almanacka.html

    http://beabofink.blogg.se/2011/september/vinn-din-favoritprodukt-fran-tjejsan.html

    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Skönt att det "bara" var träningsvärk! (Du lät smått chockad?) Hi hi!

    Jag hoppas lite på att så var fallet för mig också. Idag är jag öm längst ner i ryggen, så kanske att det var typ kramp eller nåt igår?

    Kram V

    SvaraRadera
  4. Så skönt Du slapp bli sjuk även om träningsvärk kan vara nog så ont och besvärligt.
    Har Ola använt sin kokbok någonting eller är det Du som egentligen har ensamrätt på mat & bak?
    Regn hos mig även i dag.
    + 13 grader (utetemperatur) Elin och övriga 5åringar på dagis skulle ut i skogen på förmiddagen.
    Här blundar jag och vill inte köpa vare sig höst eller vinterkläder.
    Ha en bra tisdag *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails