20110912

Måndag 12/9

Måndag morgon.....är i full gång!
Med både glada och sura miner.
För det här med att "alla" inte har aktiviteter som skola/förskola veckans alla dagar, ja det tycker vissa i familjen är rätt så orättvist =P
Men känner jag mina små trotsar rätt, så har dom snart kommit på andra tankar =)

Helgen som gått & varför jag inte varit synlig alls.....beror stor del på att det har varit 1000 saker att göra, plus att familjen består utav 1000 olika viljor.
Och när man ska försöka att få just dom 1000 sakerna att klaffa med just dom 1000 olika viljorna, så kan det ibland uppstå kaos!!
Och när kaos redan är ett faktum.....ja då är det lite sent att avstyra det hela ;D
Därför har knappt en enda av dom där 1000 sakerna blivit genomförda, knappt någon vilja heller för att vara ärlig.
Jag är alltså INTE nöjd över helgen som gått.....inte heller dom 1000 viljorna =P

Men jag hann åtminstonde med 1 sak!! En av dom där sakerna som jag tycker MINST om att behöva göra, typiskt eller hur!?


Precis......pool rengöring & undan städning utav bad leksaker!!
Kan inte annat säga än att jag tycker att det är pyton att pyssla med :(
Ta fram allt & fylla på med fint & rent vatten & tillhörande ting, ja det är skoj :)

Men sen, när jag på hösten har slappat till mig och det är för kallt för barnen att bada. Ja då slutar jag ju att göra rent, slutar att fylla på rengörings atteralier....& ja, ni förstår vart jag vill komma ;)

Men men, nu är det gjort....så hösten kan få komma hur mycket den vill!!

Men NU, dags för att ta itu med den här måndagen!
"Någon" ska få jobba hårt.


För efter en helg med många fika raster, så är det nästan slut i varje liten kakburk =P



Och om jag känner mina skolbarn rätt, som kommer det även att komma ett par kompisar med hem med skolbussen idag!

Trevlig Måndag på er allihopa!

2 kommentarer:

  1. Det är konstigt det där, med att barnen aldrig är nöjda. Antingen vill de inte till dagis. Eller så är det inte tillräckligt mycket på dagis. Eller så är dagis ganska bra. Eller så..... '(Ja, du fattar). :-)

    SvaraRadera
  2. Det är RART med barn :D
    Förstår att det ibland kan vara alltför RART hemma hos Er med så många barn i olika åldrar och många viljor.
    Sover Mathilda bättre?
    Jag hade oxå tänkt baka... men mer än tanke har det inte blivit, i dag är jag så där jävla ap-trött och vill ingenting (förutom att sova då).
    Ha en världsbäst fortsättning på måndagen *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails