20110922

Utedass.....ja TACK!

Nej då, ni behöver inte vara oroliga och tro att jag har gått & blivit en super djuping =)

Att mina hustankar igår drog låååångväga härifrån,
är kanske mera ett sundhetstecken än virrhönavarning =P
SÅ vi ska alltså inte låta bli att bygga badrum MED toalett.
Utan, utedasset som nu står på nya gården, ska få stå kvar!
Men endast som ett alternativ vid super nödfall.....
eller rent av en lösning på köbildning vid toalett
när det vankas kalas & högtider ;)

MEN, nog är det så.....att jag kanske har nått en liten vägg som jag måste ta mig runt/över.
Och som ett led i det.....bestämde jag mig idag för att vara social!
Händer inte så ofta längre, eftersom jag anser att jag nästan aldrig har tid =(
Men som sagt, idag togs tiden och fina vännen alà 5 barns mamman längre bort på vägen fick sig ett spontanbesök.
Glad blev hon när jag kom.....och ledsen när jag gick!
Hon ville umgås MERA =P

Så jag får nog ta mig i kragen.....bli lite mer social igen =)
Och inte sitta hemma i min trygga lilla värld....
även om det är varmt & väldigt lugnt & skönt ;D

Hoppas ni andra också har haft en fin förmiddag!?

6 kommentarer:

  1. Å vad jag älskar utedass
    Men i detta fall var jag ironisk -hatar dom, de luktar så.
    men för all del, spara utedasset tills ni får gäster, och hänvisa dom dit.Då åker garanterat några hem

    SvaraRadera
  2. Å huvva för utedass mot sådanna är jag gräsligt allergisk tycker det oftast är äckelpäckelvarning.

    Förutom ett Serotonin-relaterat beroende har jag troligtvis för lite Dopamin i min kropp Yes självdiagnostik ;-)

    Men det stämmer lite för bra in på mig och hur jag inte fungerar ;-)

    Vet Du om att det finns två sorters socialfobi? En som är den vanliga då man inte vill träffa människor vara med på sammankomster etc och så en sort som jag tydligen lider av...

    Kul nästan jämt eller nej inte alls.

    Blir så less på mig själv.

    Tack för att Du finns, att Du lyssnar och bryr Dig om trots Din stora familj och egna problem & bekymmer, Du är GULD värd <3 Åsa

    SvaraRadera
  3. Utedass är "da shit" som fjortisarna säger!
    Sambons föräldrar har utedass i värmland. Klockrent! (förutom när det är en sisådär -25 grader förstås...)

    SvaraRadera
  4. Ja, en helt OK förmiddag. Har småhandlat lite och köpte en gåstol till Milla. Hade sagt till mig själv att jag inte skulle men jag orkar inte gå och bära henne. Hon vill bli buren hela tiden eftersom hon är van att någon alltid har henne i famnen.

    SvaraRadera
  5. Utedass är ju bra om det krisar när man är ute i trädgården. Dock INTE när det vankas kalas, när syskon och sånt där ska komma. Fast Anders kan ju få låsa in sig där om han vill xD /Syrran

    SvaraRadera
  6. Dasset är en nödlösning även här, skratt.
    Mysigt med ett spontanbesök hos grannen :)
    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails