20110906

Höstlig shopping!

God morgon....eller förmiddag, välj vad som passar er bäst!
Eftersom vi har varit uppe en BRA stund, så har vi här förmiddag.
Fruktstund pågår för hemmavarande barn
och sovstund för minsta hemmavarande barnet.
Alltså ett YPPERLIGT tillfälle för mamman att slå ner baken och slappa lite =)
IFS så ska man troligen försöka att vara effektiv när tillfälle ges,
men himlans.....med en vild Matilda,
så behöver man en slappar stund MER!

Och för det andra, så är det dags att försöka FYNDA lite mera.
Jag vet INTE hur det ser ut i resten av vårt avlånga land?!,
men här i Smålandet så har hösten gjort sig PÅMIND rätt så ordentligt!
Blött, kallt och lite ruggigt har det börjat bli......
Vilket snabbt resulterar i att det är dags att förstärka garderoberna lite till.
Idag är det låååång ärmade tröjor som behövs....
en och en annan strumpa kommer att få flytta hit oxå ;D

För allt det där andra, som regnkläder och stövlar och jox....
Ja det har redan shoppats =)
Det sista VÄLbehövliga paketet var jag och hämtade i fredags!
Inköpt hos kullerbyttan.....
VIA telefon denna gången ;)
SUPER service skulle jag vilja kalla det!!
NEJ, LYXIGT värre......
För som 6 barns mamma,
så drar jag mig för att åka in till stadens gator för att shoppa.
PANIK är ett milt uttryck på hur jag känner =P
För det är ju inte bara det att jag ska lyckas hitta ALLT som behövs,
utan det är tider att passa.....
barn som vill ha mat,
OCH säkerligen en sambo som antingen
knorrar över att han saknar mig
(läs någon som styr upp hemmet),
eller att jag är borta sååååå länge....ungefär samma lika;D

Därför är det LYX, att kunna sitta hemma och knappla hem allting i stället.
I lugn & ro!
Eller som i detta fallet,
då jag fick alltihopa shoppat & betalt via telefon av butikens ägarinna!
Den inslagna presenten var för övrigt,
en så fin Villervalla filt till fina vännens lilla bebis!

Men nu mina vänner,
är det HÖG tid att leta kläder som faller barnen i smak & tycke ;)

Trevlig tisdag på er allihopa!

7 kommentarer:

  1. Vilken lyx :)

    Vi bor i Dalarna, ca 1 timme från Gävle, så vi brukar lyxa till det och åka till Valbo ibland :)

    SvaraRadera
  2. Att shoppa på nätet (eller via telefon) är inte LYX utan en rättighet, nödvändigt absolut.
    Bra service är ju väldans viktigt för att man ska återvända till webshop och trevligt bemötande är ju guld värd.
    Knasigt nog har jag köpt nya gympadojjor till Elin, eller jag har beställt från Ellos och hoppas på att få dem i dag eller i morgon.
    Elins gympadojjor är plötsligt allt för små, barfota fungerar de okey med strumpa på foten är det svårt att få på skon.
    Även om det regnar i dag kan hon ju behöva gympadojjor innan det är dax för vinterskor.
    <3 Åsa

    SvaraRadera
  3. Tack, för att du hänger med i mina svängningar. Massor av kramar.

    SvaraRadera
  4. Kom på att jag kanske ska kommentera från min nya adress, kram igen.

    SvaraRadera
  5. Jag handlar nästan allt på nätet, orka släpa sig ut för sådant och trängas i kassor när man kan göra det smidigt för sig :P

    tack för du frågade om knölen. Jag är lite bekymrad faktiskt för den känns lite större. Vi har en tid hos läkare på fredag förmiddag så då vet jag mer förhoppningsvis. Det är säkert ingen fara men man hönsar ju med sina barn.

    SvaraRadera
  6. Jag är också en sucker för nätshopping =) Telefon.. Not so much, men ibland kan det gå an! Dom där byxorna som Loke fick av er, likadana som på bilden, dom älskar vi! Ha en fin dag! /Syrran

    SvaraRadera
  7. Hittat hit via milla.
    Vilken underbar blogg du har och en härlig drös barn.
    Har själv 4 st älsklingar från 3 - 20 år...

    Nu ska jag kika runt lite

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails