20110925

Att förbereda för en ny vecka!

En helt vanlig söndag har avlöpt på ett nästan obemärkt sätt.
Förr i tiden var söndagar dagar då man vilade och tog det lugnt!

Nu vet inte jag hur det är med er, men i det här hemmet så är söndagar allt annat än vilodagar =P


Massor av bröd ska nämligen bakas & räcka hela veckan lång!


Sen ska trasiga saker lagas.
Och jag kan garantera er att det varje vecka dyker upp nya ting som måste lagas =P

Sen när allt är lagat, ja då ska det tvättas & torka ihop med all annan tvätt som finns i husets alla vrår! För att sedan läggas in på rätt plats i rätt garderob.


Och sen till slut......,när alla ting som måste göras......är gjorda.....
Ja då är det hög tid att avrunda med en städrunda!!





Tur är det att man är lätt road & tycker att det är såååå roligt ;D

Hoppas att ni andra har haft en fin fin helg!?
Och tack alla ni, för grattis hälsningar till lilla Matilda =)


10 kommentarer:

  1. Känns märkligt att det strax är ny vecka
    Själv har jag vilat hela helgen, men vet att du har svårt för det.

    Men jag förstår att du verkligen älskar att pyssla med alla trista hushållsysslor - OBS, jag var lite ironisk där

    Men brödet såg gott ut

    SvaraRadera
  2. Mmm, för nybakat, njae för att laga och noooo! för städning. Konstigt nog hamnar även jag i de där göromålen även om mer sällan...
    Helgen har varit bra och nu hoppas jag att du får en fin vecka :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej :-)
    Ja det är bra att testa olika sporter tycker jag, särskilt för ungar som mest sitter vid datorn :-)
    Han vill börja i boxning trots den hårda träningen så det är ju positivt. Förra året hade han fäktningskalas men det ledde till att han inte var intresserad av det längre :P

    SvaraRadera
  4. Söndagar har aldrig varit vilodagar här heller :( Allt ska ju fixas då.

    Hoppas måndag blir lite mer vila/ Kramiz

    SvaraRadera
  5. En mitt på dan hälsning :)
    Igår söndag hade jag vilodag eftersom lördagens utflyktande och annat grejs tog slut på mig.
    Idag blir det väl som vanligt en lugn dag då Elin är hemma från dagis, vi ska till biblioteket och kanske hittar vi på nå mer *kram* Åsa

    SvaraRadera
  6. Än så länge är söndagar vilodagar här hemma...typ...men det lär väl ändras inom snar framtid.
    Hoppas måndagen började bra!! =)

    SvaraRadera
  7. Har saknat Dig i dag.
    Jag hoppas allt är okey med Dig/Er.
    Fick Ola skjuta nån älg/vildsvin (vad han nu jagade) under helgen?
    Ha de bra *kram* Åsa

    SvaraRadera
  8. jag försöker göra bort städning på veckan så jag kan vara laaaaaaaat hela helgen ;)
    Men att baka bröd så det räcker hela veckan - det lät väldigt smart. Ska se om jag ids införa den proceduren :)

    SvaraRadera
  9. Söndagar är liksom sista rycket att fixa så man slipper vakna till oreda på måndagsmorgonen :P

    SvaraRadera
  10. Hoppas du har fika hemma när jag kommer, annars drar jag!!

    Hur lite pengar jag än har, ser jag till att det finns kaffe och snus hemma
    Men kaffe är nästan en lyxvara, det kan skilja över 20:- kg beroende på var du handlar

    mvh

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails