20110906

Tydliga gränser....

Ibland, så är mamma yrket ansträngande =(
Jag klagar INTE över mitt "jobb"......men ibland känns det otacksamt =P
Mammor ska nämligen göra ALLT!
Mat/tvätt/kakor/läxor/lyssna/slagpåse!!
Och man GÖR det, så KLART!!
Vem gör inte allt för sina barn.....egentligen??

Men idag fick HON nog.....den här mamman!
TYDLIGA regler har nu satts upp.......
Är det här på riktigt!?
Var den första kommentaren ifrån barnen när dom insåg att det var dom själva,
som skulle bära bort sin tallrik efter kvällsmaten =P
Huuu så elak hon var den här mamman idag........
som kräver både hjälp & lite hyfs!

Jag kände mig faktiskt både STOLT och SEGRANDE!
Nu får jag ju inte bara hjälp att bära bort sakerna,
så jag själv slipper springa 511 ggr fram/tillbax........
Nu får ju barnen hjälpa till.......
utan att det egentligen är så jobbigt för dom ;)

Jag har nog helt på egen hand, skämt bort mina barn(& sambo;))
LÄTT hänt kan tyckas, när man har varit hemmamamma väldigt länge.
Då blir allt så mycket smidigare om man gör alltihopa själv.
Men jag börjar känna mig rätt så trött på att springa runt efter alla andra.
Man tappar gärna bort sig själv då =(

MEN, nu ska det alltså bli ändring på TORPET.......och vi får väl se hur kära familjemedlemmarna ska handskas med den NYA situationen =D

Så skulle det vara så att ni hör konstiga protest/läten ifrån Smålandet de närmaste dagarna,
så vet ni vart det kommer ifrån ;D

God natt!

5 kommentarer:

  1. "Är det på riktigt"?
    Ha ha! Verkligheten kan vara hård ibland. ;-) Bra att du står på dig! Jag skulle (i vissa fall) också behöva bli bättre på att sätta regler vad gäller undanplockande av tallrikar och annat. Tyvärr tänker jag att det går fortare att göra själv och jag slipper tjata...

    Men men, björntjänst. I know! :-P

    SvaraRadera
  2. Jag är så dåligt på regler.
    Min äldst curlade jag, hon visste vilka knappar hon skulle trycka på.
    Hon är 20 år nu och har haft det jättejobbigt med livet så det är ingen tjänst man gör.
    Hon är van att få allt serverat.

    Var har du bott någonstans?
    Varma kramar från regnigt Valbo

    SvaraRadera
  3. Heja Janeth Du är bara så bäst en riktig förebild.
    Här är det så illa att om jag inte är hemma kommer J sig inte för att äta någonting, knappt han kokar kaffe och han är ju i alla fall vuxen... om dock en bortskämd man ;-)
    Mitt största problem är upplockning av leksaker till kvällen, Elin är bergsäker på att det är jag som ska plocka upp - det är ju jag som är mamma och jag älskar henne, hon är min bebis - japp det är den ramsan hon kör med.
    Ha en bra onsdag, jag hoppas Ni har bättre väder än vi, här regnar det för tredje dagen, regnet vräker tidvis ner så det rinner ut med fönstret.
    <3 Åsa

    SvaraRadera
  4. Ja, lätt hänt att man tar tag i allt själv, det går bara av farten liksom. Men tydliga regler är ju super bra ;)) Och som mamma, måste man alltid vara tjurigast ;))
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Tack för tumhållningar inför fredagen.
    Ang föräldraledighet så hade jag hela perioden förra gången men gången innan hade maken halva. Förra gången var jag nyutexaminerad och arbetslös så det föll sig naturligt att jag var hemma.
    Maken har jobbat på samma ställe i 22 år snart så han känner nog att det skall bli skönt med lite hemmatid igen. Han kommer dock jobba en dag i veckan eftersom jag är ledig en dag i veckan.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails