20110921

En "ro" givande onsdag

Vi har varit iväg idag.
Jag & liten VILD Matilda.


Hon är ingen shopping unge, det är ett som är säkert.
Det upptäckte jag snabbt efter att andra varan var nerlagd i vagnen.
Inte var det skoj att besöka provhyttarna heller ;)

MEN, nu är vi allefall hemma igen.
Med mat, paket till blivande 7 åriga sonen och nya lösningen på kommande problem =P


Förskolebarn är hämtade.....och JA, det tar på krafterna att leka med kompisar =D


Och vad ska vi hitta på resten av den här blåsiga/full rulle onsdagen då!?
Jo den ska spenderas i köket.....inte ovanligt,
men väldigt nödvändigt......
För maxi stormarknad sålde köttfärs vääääldigt billigt idag, så nu ska det trillas köttbullar & lagas lasange.......mumma att ha i frysen dagar då mamman inte känner för att vara kokerska ;)


Hoppas att ni andra har haft en minst lika givande onsdag!?


8 kommentarer:

  1. Helt ok, har varit på gyn som sagt, den lilla har vaccinerats och så har jag handlat sex par skor på skopunkten.

    SvaraRadera
  2. Min onsdag har bara glidit förbi, Jag har inte gjort någonting alls, mer än att vara med mina 2 minimänniskor. Lekt och busat, men ingen nytta alls ;)))Ganska skönt ibland. Jag har inte ens rullat köttbullar, utan felix färdiga blir det idag ;))
    Och jag tänker fortsätta kvällen lika slött ;)
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Tog absolut inte illa upp det är ju sant som Du säger Elin är inte längre en liten flicka utan har börjat bli mer "skolbarn"modell ;-) absolit alltför för fort går det.
    Hemtrillade köttbullar är ju så bäst att hitta i frysen när man inte vill/orkar/har lust att fixa middag från grunden.
    Lasange gjorde jag för ett tag sedan frös in i lunchlådor bra att ha till J när han kommer hem på lunch.
    Våra affärer börjar bli sämre än skitdåligt nu finns det snart inte varor så det går att fixa vettig middag om man inte har hälften hemma i frysen :( vad sägs om att det inte finns smör/margarin till bakning, inte rostbröd, inte vitpeppar osv jag börjar fundera på att köra 2 x 5 mil till Dorotea och veckohandla ICA är ju konkushotat och väntar på ny ägare och COOP skyller på att för många handlar därför tar varorna slut att beställa hem dubbelt så mycket och kanske se över lagret har de tydligen inte tänkt på :(
    I kväll efter middagen måste jag leata rätt på Elins vinteröverall och se om hon kan ha den - till att börja med i alla fall - hon fick den i julklapp förra året.
    Du glömde berätta om nya lösningar till kommande problem... tell me more :)
    <3 Åsa

    SvaraRadera
  4. Va söt hon är Matilda
    Blir du trött på henne så kan jag passa henne någon dag

    Min onsdag har absolut inte varit spännande
    Denna gråa årstid har jag varken inspiration eller energi

    Funderar på att gå i ide eller flytta till spanska solkusten och återvända lagom till mars

    mvh susanne

    SvaraRadera
  5. Det är skönt att göra storkok då man kommer över billig köttfärs eller dylikt. Jag drabbas ju av mattorka alldeles för ofta...Jag gillar fryskapacitetens under =D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Elins overall köpte ju jag från Ellos förra året och jag tror, om jag nu måste köpa en ny blir det Ellos om igen.
    Nu har jag uppdaterat och sktivit självutlämnat i min blogg förhoppningsvis slipper jag elaka påhopp av anonyma otäckingar.
    Nu ska jag bada barn, sedan säng säng sova sova Go'natt min kära vän, vi "ses" i morgon <3 Åsa

    SvaraRadera
  7. Vad fröken är nyfiken!!
    Jag säger inget så har jag inget sagt.
    Jag brukar kommentera i en annan blogg.Och han som har den bloggen tog kontakt med mej via mail - fråga inte varför
    Men han är trevlig - liksom tanten med alla barnen - så jag lovade honom ett besök nästa sommar

    Men jag har löst det - han kan passa alla barnen,så du och jag kan ha trevligt

    SvaraRadera
  8. åhå minsann ska ni måla!? :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails