20090908

Bortskämd

Jag kan tycka att jag är en luttrad 5 barnsmamma i många situationer.......men nu har jag mött min överman(kille)

Min lilla Simon i egen hög person......en klassisk "det är tyst.....någonting är på gång" kille som jag hittade under köksbordet idag, i full gång med att plugga in alla kablar som han kunde hitta i dom där roliga 2 hålen i väggen!
Han klättrar över/under/bakom/på allt som finns att klättra på, öppnar/stänger alla dörrar och drar ut allt som finns att dra ut....allra helst alla blommor som växer i krukor.......och nu har det alltså kommit till kablar och kontakter.
Har nu vidtagit åtgärder som jag aldrig har behövt med mina 4 andra barn.......ringt till elkedjan och kollat upp om det finns spisskydd till min spis, pluggat eluttag och nästa punkt på göra listan, är att säkra höga möbler med tippskydd.
Jag har alltså varit väldigt bortskämd med barn som hållt sig på golvet........men nu är det andra bullar som gäller ;)
Någonting annat som jag har vidtagit åtgärder mot idag är att jag har frostat av min självavfrostande frys......så nu ska jag bara torka ur den sista lilla droppen och sen är det återigen dags för att fylla den till bredden igen.......kanske är det som är mitt problem, eller rättare sagt....Det kanske är det som är den självavfrostande frysens problem......att jag fyller den till bredden, kanske skulle ta en testmånad och lägga över en del mat i den stora frysen istället.
Jag återkommer på den här punkten, jag kanske lyckas med att få ordning på mitt stora problem, men först ska det alltså torkas.....vi ses!

1 kommentar:

  1. En sån kille som du fick sist, fick jag först ;)

    Visst är det bra med en självavfrostande frys om man nån gång mot förmodan skulle bli helt sysslolös? Jag kan avfrosta min varannan vecka om jag vill!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails