20090914

Hemma igen

Så där ja, då har vi alltså fått iväg barn till dagis/skola och har faktiskt hunnit med att umgås med andra mammor och barn ute på "öppna"
Öppna som enligt mig själv är ett fenomen som kan uppfattas ur olika synvinklar, det är en super härlig plats för barnen att få leka/pyssla på, men.......MEN om man sätter sig lite i bakgrunden och tittar på vad som sker inne i lokalen så ser man ett mönster utav olika mammor som troligen till störst del är där för sin egen skull......
Varför skulle de annars ta med sig pajer/tårtor, sätta sina barn på golvet och enbart fösöka få sin mening hörd i samtalen som flyter på........att låta andra mammor mer eller mindre ta hand om deras snoriga och vilsna små barn? Att hela tiden mäta sig med andra genom att alltid kunna berätta någonting som är lite bättre/värre än någon annan.......Jag är en "ta hand om andras barn" mamma.....självförvållat!?.......absolut, men hur kul är det inte att titta och lyssna på andra människor?......och hade jag verkligen stört mig på dessa mammor så hade jag ju aldrig gått dit igen, men det gör jag ju, dels för att mina barn ska få leka men även för att få mig en stunds roande samtal att följa.

Nu ska jag göra ett nytt föräkringskassan försök och får hoppas på att jag får pengar även denna månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails