20090917

God morgon Torsdag.

I dag är det verkligen en god morgon :)
Efter att ha trappat upp min villintegåtilltandläkarenångesten till högsta poäng så fanns det inte så väldigt mycket mer att ge igår kväll än att uppsöka sängen väldigt tidigt.........vilket även Simon lyckades med och han sover fortfarande. Självklart kan detta bero på dosen alvedon som han fick innan läggning igår. Min lillkille är nämligen inte glad över sin tillvaro just nu och troligen beror allt snor, bajs, matvägran och arga dagar över dom 4:a! kindtänderna som håller på att ploppa upp i hans mun.

Och som vanligt när tandläkarskräcken har gått över så står jag förvirrad och undrar vad det där kom ifrån.......ångesten över att gå till tandläkaren........för när allt är över så var det ju faktiskt inte alls så farligt, ska bara försöka att komma ihåg det till nästa gång det är dags för att laga en tand igen.

IDAG är det dagisfritt och ingenting annat finns inplanerat, skönt att kunna få ha sådana dagar också, när man inte behöver göra mera än att bara vara hemma och umgås med sina härliga ungar.
Men först ska här väckas upp barn, Alexander har ju en hel skoldag att se fram emot ;)

2 kommentarer:

  1. Vad gjorde du hos tandläkaren egentligen?

    Förstår ju att det är annat med 5 barn, men själv har jag alldeles för många sånna där planlösa dagar.. Så uttråkad på det att man knappt vill kliva upp på morgonen.

    SvaraRadera
  2. Som sagt så lagade jag en tand, men usch o fy för att behöva ligga där i stolen......planlösa dagar hos oss är det bästa som finns :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails