20090907

Slutligen ett lugn

Behöver jag säga att det varit full rulle här idag?! Självklart så är det full rulle hela dagarna, mer vissa dagar & mindre andra..........idag har det varit en mer dag.

Simon har precis knoppat in och ligger nu djupt snusandes på kudden i soffan........han sover bäst där det låter mest.
Hans syskon därimot har redan sovit i ett par timmar.....uttröttade efter en dag med lek, skoj och stimm.


Philips tandläkarbesök tidigare idag gick relativt bra......har ju peppat och förberett min mellan kille i flera dagar.......så idag fick tandsköterskan åtminstonde räkna tänderna, även om det var knappt.
Som förälder till en kille som har lite svårt för jobbiga/nya situationer så känns det hemskt att nästan tvinga med sig barnet.....även om jag innerst inne vet att det här är en nödvändig sak som jag måste utsätta honom för.


Men som sagt var, efter mycket peppande och planerande så var det en väldigt stolt och glad kille som fick lämna tandläkarhuset med både ny tandborste och en sak ur roliga lådan.
Då växer han.......och blir så där stor som bara han kan vara, hans ögon glittrar utav lycka över att ha lyckats med någonting super braigt........mammahjärtat smälter & jag vet att även om det kändes fel först, så blev det ändå super i slutet.

Min älskade lilla buskille Philip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails