20090929

Ursäkta.....

Jag har en familj som är väldigt glada för husmanskost, ni vet kött & potatis i alla olika former. Kåldolmar/kålpudding står högt på önske listan när det kommer till husmanskostmatdagar, självklart så är det ju toppen med husmanskost.

MEN kålmat luktar inte mumma, så numera lagas den sortens mat enbart när det är veckodagar........för på helgen är risken större att man får besök och lite skamset får man släppa in besökarna i ett hus som luktar fis.......trodde jag ja!


Så igår var det dags för kåldolmarna att få mätta våra magar, sagt och gjort så satt vi och jäste våra magar efter en god middag......knack knack på dörren.....och två kompisar till sambon dimper in :)
Ursäkta, det luktar inte fis......det är kål.......eller hur ;)



Men det gjordes inte bara kåldolmar igår......utan även kanelbullar! Och jag är en stolt och lycklig ägare utav en helt underbar maskin som gjorde mitt arbete med bulldegen till en dans på rosor :)


Sen att jag egentligen INTE hade plats för denna underbara skapelse, ja det fick jag helt enkelt bortse ifrån eftersom jag har önskat mig denna i x antal år. Så nu har den fått sig en hedersplats i mitt super lilla kök.

Idag är det en sådandär dag som det inte är någonting speciellt inbokat på, inte mer än dagislämning utav Philip och sedan hem för att sanera bort kåldoften ifrån mitt hem.......vilket jag tänkte göra med en ny kanelbulledegsdoft!

Men först så ska huset fyllas med dofter ifrån kaffe och gröt, för nu är det dags för frukost!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails