20090924

Till insikt

Nu har det puttats, knuffats, kasats, mätts och spikats i 2 hela dagar.....nästan 2 hela dygn om jag ska vara petig.
Men nu så tror jag att det ska vara färdigt och mitt nya förbättrade vardagsrum har tagit form.....eller ja, i allefall ett nytt utseende!
Om det blev braigt kan jag inte uttala mig om ännu, håller precis på att "bo" in mig, så tiden får utvisa det hela. Det blev ju som befarat INTE större, dock en aningens rymligare och lite luftigare.

Någonting annat som jag därimot trodde/hoppades på skulle bli lite rymligare, efter några veckors mätande, mindre ätande, mera gående......springande och framförallt....efter veckor utav uppoffrande......var mina kläder. Då menar jag dom kläderna som har fått tjänat som "gåihopeftergraviditets" kläder.......dom där kläderna som man helst vill gömma så fort det bara går och som man aldrig använder mer än till just att gömma förlösta mammakroppar i.
Men nu har jag alltså kommit till insikt med både kläderna och dom där sista 5 Ökända graviditets kilona......dom är här för att stanna och då tydligen för gott :(
Men ingenting att hänga läpp över......jag har uppenbarligen fått 1 extra kilo per barn :)
Så nu har jag lagt allt vad dieter, mätningar och annats krimskrams på hyllan och har istället firat min nya insikt och min stora garderob med att äta våfflor med grädde & hemmalagad jordgubbssylt, detta har nu avrundats med smågodis till efterrätt/kvällsmys.

I morgon är det återigen dags för fredagsmys med popcorn och gos med härliga små busfrön. En dag som alla ser fram emot, men innan det är dags för fredagsmys så stundar veckans sista dagis/skoldag......,lekstund hemma hos kompisen A och hennes busfrön......plus att jag hoppas på att hinna få en liten stund över för att handla inför helgen.

Nu önskar jag er en god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails