20090915

Snorigt värre

Tisdag igen och dagis dags igen.......sista dagen i morgon för denna veckan. Philip vill gå på dagis alla dagar, eller alla dagar som kusinen är på dagis vill även Philip vara på dagis. För numera behöver han ju inte fundera och få ont i magen över vad som kommer serveras till lunch.....numera kan han glatt springa till dagis och säger åt mig att han vill bli hämtad sent!

Izabell därimot vill inte ens säga hej till fröknarna, det kommer troligen att bli ett väldigt jobb att få henne att acceptera dagis när det väl är dags för det igen. Kan nämligen informera om att det har tagits ett gemensamt beslut i detta hemmet.......mellan mig och sambo. Det är nämligen ingen av oss som är särskilt sugna på att börja lämna Izabell och Simon på dagis mitt i smällkalla vintern som det var planerat, därför kommer jag att stanna hemma lite längre.......såvida det inte ringer någon och erbjuder mig ett lockande arbete med braiga arbetstider med en väl tilltagen lön :) Och den risken är ju inte allt så stor med tanke på att jag har satt upp drömjobbet till ca 25 timmar/mån.....drömma kan man ju alltid göra!


Idag ska här göras absolut ingenting.......Simon är nämligen snorig......igen! Vilket börjar bli en aningens påfrestande för både honom och hans mamma som får sova väldigt lite på nätterna.
Då slutar det ofta att man hamnar framför datorn, surfandes efter fynd som verkar väldigt lockande.......dagens fynd blev ett par tröjor till Alexander och årets overall till Simon, dock inget fynd men en härlig rabatt på 25% lockande snabbt till ett par knapptryckningar ;)

Men det är inte bara jag som har haft shoppingsugna fingrar på sistonde.........se vad min kära sambo kom hem med i helgen........

På helt eget bevåg så kom han hem med en varsin varm och gosig overall till Philip och Izabell.......det har aldrig hänt förr och jag kan inte göra mer än att le och tycka att jag har en riktig super sambo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails