20090901

Spring i benen

Det är helt otroligt, redan 1 September och löven har redan börjat falla ifrån vissa träd......VEMOD i hela kroppen eftersom tiden bara rusar ifrån mig:(
Bokstavligen talat rusar iväg, ibland så pass mycket så att mitt huvud som kräver ett visst mått lugn och ro/dag inte riktigt hinner återhämta sig.
GÅRDAGEN var en sådan dag; Philips hesa hals gick över i absolut ingenting, han är idag på dagis och mår prima.....och eftersom den hesa halsen övergick i ingenting så fick vi igår besök utav kompisen A som behövde inredningstips till deras badrum som ska renoveras.
Och efter någon timmes bläddrande i ett antal matt/vägg provpärmar så blir ju även Janeth sjukt sugen på att renovera badrum i sitt eget hus.......& efter någon timme till bläddrandes, så hade ju hela förmiddagen gått!
Fixa lunch, städa undan efter barnlek och starta disk/tvättmaskin........då ringer telefonen....3 gånger på raken, 2 samtal innebar uppbokade dagar i almanackan och det 3:e innebar en snabb inslängning utav 3 små barn i bilen för att hämta hem Alexander som satt hos skolsyster pga. jordgetingstick i armen.
En väldigt svullen arm som fortfarande är väldigt svullen och röd, dock är det tydligen normalt enligt sjukvårdsupplysningen, så även Alexander är i skolan idag och mår prima trots svullnaden.
Och för att slutligen spä på min "full rulle" hela dagen igår så har jag fortfarande kronisk hallsfluss och träningsvärk i benen ifrån äppelplockning med barn på höften :)

IDAG hoppas jag på att dagen blir lugn och skön, tänker undvika all möjlighet till stress och håller därför tummarna för att ingenting bortglömt ska dyka upp.....jag har ju en viss tendens att glömma bort saker efter en tids stressande......
Nu ska jag ta itu med dagens dagliga husgenomgång och sen ska det lekas och bakas!
Hej på en stund!

1 kommentar:

  1. Tack för tipset tant, hoppas även att din dag varit toppen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails