20090925

God morgon fredag.....

Ännu en natt till ända, livet på hösten känns segt! Vill helst ligga kvar där under täcket och snusa in doften utav liten kille brevid mig.......Simon alltså.
För trots att värmen sprider sig ifrån elementen så ligger en lätt kyla kvar på golven när man vaknar, ifs så blir golven strax varma när det snart är spring på dom igen.......men lite vemodigt att stiga upp är det.

Jag ska strax starta upp denna fredag, som ser ut att kunna bjuda på lite sol faktiskt......om vi har tur!
För idag är det veckans sista dagis dag för Philip, sista skoldagen för Emma och lekdag för Simon och Izabell hemma hos Annelie. Självklart så ska jag oxå få en dos utav socialkontakt, vilket kan behövas inför en helg........en helg som brukar bjuda på mycket tvätt och städ.
Jag har nämligen vänt lite på det där som kanske andra gör i veckorna, men jag får alltid mera gjort på helgen än i veckodagarna......alltså tvättas & städas det i detta huset på helgen.

Nu är det dax.......kläder, frukostar, tandborstningar och lämning ska nu ske!
Ha en toppen dag!

1 kommentar:

  1. Jag är oxå en "helgare" vad det gäller sysslor..men å andra sidan så jobbar vi ju i tid o otid (3-skift, helg, dag, natt o kväll) så vår "helg" o ledighet kan ju ibland eler ofta inträffa mitt i veckorna :)

    Tack för grattishälsningen till lilleman!

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails