20100214

Alla hjärtans dag

Jag vill nog börja dagen med att skicka en alla hjärtans dag kram till er alla!
En underbar dag är det ju, att uppmärksamma sådant som man egentligen skall uppmärksamma vareviga dag........men det kan vara en nyttig påminnelse för väldigt många där ute som inte tar tillvara på alla härliga hjärtan som vi har runt oss.
Hos oss uppmärksammar vi inte den här dagen så värst mycket.......eftersom vi fyller dagarna med mycket kärlek till varandra ändå.
Men traditionsenligt så brukar vi alltid äta någonting speciellt till middag och sen till efterrätt blir det alltid tårta.
Då blir det lite speciellt och annorlunda.......brukar duga gott ;)

Det blev IKEA shopping igår.......både Trofast möbel, lådor och massor utav ljus.
En runda in på Hemtex, City Gross och Media Markt hanns med innan barnen var trötta på det hela och ville hem igen.
Nöjda och glada stegade vi in med alla paket och kassar. Magarna skrek efter middag så mannen fick vara skruvmästare och jag entrade köket.
Sneglade lite åt hans håll ett par gånger för att se hur arbetet med att få ihopa möblerna gick.....
Nöjd i mitt sinne var jag, hade ju redan målat upp en bild över pojkarnas rum......ansiktslyftning var precis det som skulle ske.
SÅ inser jag att det fattas någonting när mannen är klar..........min eller IKEAS miss vet jag ej ännu.
Det fanns nämligen inte en enda skena att sätta in alla backarna på :((
Så ingen röjning och slägning utav trasiga saker kunde ske........och alltihopa blev ju lite pannkaka. Nu står jag ju med möbler överallt och backar som är fulla med saker som jag inte kan stoppa in i möbeln........trist!!
Och idag är sista inlämningsdagen för veckans skolarbete.....alltså ingen tid över till att fara in till IKEA igen......

Så jag kommer troligen att gnata runt ibland denna oredan hela dagen idag....irriterad över det som förmodligen är min egen miss.......vilket jag ska kolla på IKEAS hemsida nu.

3 kommentarer:

  1. Sånt är ju för jävla trist!!! Sällan är det inte heller som det händer. Har kommit hem flera ggr med bl.a. bäddfåtöljer UTAN madrasser men med klädsel.. Skåp utan gångjärn.. Ja listan kan göras lång. Ofta ens eget fel eftersom man tar för givet att vissa grejer logiskt vis borde finnas med, men denna gången tror jag det är IKEAS miss. Anders är bombis på att skenorna följde med när vi köpte vår. Hoppas det, så kanske dom kan skicka hem det i så fall!

    Kram till er från oss på Alla Hjärtans Dag!!!

    SvaraRadera
  2. Kul att IKEA-besöket blev av, hoppas på lite bilder när ni är färdiga sedan?Retligt att skenorna inte kom med...kan förstå din besvikelse när man vill få ordning.
    Här firas lite lagom denna dag...som ni ungefär. Gillar också mer att sprida min kärlek över flera dagar under året...
    Ha det gott och låt hjärtat va me´...Kramar

    SvaraRadera
  3. Jodå Milla, bilder kommer.....sen när det blir klart.....någongång :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails