20100227

Lördag

Lördag idag.....undrar bestämt vad denna lördagen har att bjuda på.
Förutom en massa regn?!
Men varför vara nöjd??........först en massa snö att gnälla över och nu en massa regn!
Vi får nog dra in ved idag.....tomt i hela källaren.
Eller om vi skulle ta och tvätta fönster.....eller kanske tvätta....eller.....

Hur som helst så blir det ingen stor städning utav pojkarnas rum.......för det är fortfarande inga glidskenor på plats :(
Ändå så drog Janeth med sig barnen in till Kalmar igår.
Bytte den sablarns DVD:n till en ny märkes DVD. Självklart lite dyrare, men förhoppningsvis så startar den iallefall.
Stort tack säger jag till den snälla killen inne på Media Markt som ärligt sa, att det var ett skit märke på den DVD:n jag köpte först.
Man ska vara glad om den fungerar överhuvud taget sa han........kunde han inte klämt ur sig det första gången jag var inne och bytte den ?!

Sen bar det av till Ikea.
Där lämnade jag in de felaktiga glidskenorna......efter att jag hittade en parkering längst bort på parkeringsplatsen. Det var nämligen knök fullt med folk!
Sen fick jag rådet att gå igenom hela affären för att köpa rätt glidskenor och dom skulle ligga framme på barnavdelningen.
Väl framme vid barnavdelningen så ser jag min trofasta möbel uppställd och färdig.......med dörrar på!!
Vilket innebär, att det INTE går att ha glidskenor med backar i just denna trofasta möbel.
Ändå så har jag frågat personalen på ikea......3 gånger! om det går att ha glidskenor.......
ja självklart har deras svar varit.
Inser ju att jag får köpa dörrar och fasta lådor till min möbel. Skriver upp hyllnummer, facknummer och vandrar vidare med trötta barn till varulagret.
Tror ni på fullaste allvar att sakerna låg där dom skulle....tror ni att det fanns personal i närheten som jag kunde be om hjälp av?!
Janeth gav upp!!
Ledsen och arg vandrade vi ut genom ikeas dörrar och åkte till Maxi för att handla böcker på bokrean istället.
Lyckliga barn kom hem med mamma mu böcker. Lyckliga pappan fick två stycken ljudböcker(han läser ju kopiösa mänger böcker på jobbet)
Lyckliga mamman.....ja hon kom hem med psykiska välmåendet i behållning ;)


7 kommentarer:

  1. Hej, nej men Du vilken sabla otur Du har med IKEA, det verkar ha gått troll i Ditt handlande.
    Trist med regn, vete faan om jag inte föredrar snö, i alla fall under vinter halvåret.
    Vi ska strax försöka göra oss klara för att gå utanför dörren, J & Elin ska köpa lördagsgodis, mig ska de släppa av hos mina föräldrar/morfar & mormor.
    För övrigt har vi nu minus 5.5 och det snöar.
    Ha en bra lördag.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Men åååå vad jag hade blivit tokig!! Förjävla dåligt, till och med för att vara IKEA.. Nä, någons huvud måste rulla för detta!

    SvaraRadera
  3. Men usch, mitt psyke hade nog stannat innan parkeringen på IKEA!
    Här blir det fikagäster snart så jag have to spika english, hjälp. Men sen blir det lugna lördagen.Kramar Milla

    SvaraRadera
  4. Stackars dig. Hoppas du får en lugn och fin kväll. Kram

    SvaraRadera
  5. Fy faaan för IKEA, det är bara strul *suck*
    Jag är fortfarande sjuk men har jobbat idag. Ha en mysig kväll!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  6. Haha det låter som at du hade en kanonbra dag!
    Bra gjort av Media Markt, men som du sa, varför inte säga det innan du bytt varan 2 ggr? Samma sak hände oss med vår sovrumsTV som vi köpte hos netonnet. Vi bytte den 2 ggr innan vi bytte märke helt. Först då fick vi höra av personalen att det felet vi haft på förra tv:n var ett känt fel. Men säl inte sk*ten då?!

    IKEA ä alltid lika spännande och favoritmomentet där är när man äntigen får lämna det hopplösa varuhuset.. hihi

    Jag hoppas att er lördag har varit bra och givande. Ni kanske fick in lite ved iallafall?
    Massa kramar^^

    SvaraRadera
  7. Ikea in the nötskal är väl vad jag kan säga.....men vill inte klaga allt för mycket. Jag har ju varit nöjd med det mesta som kommer ifrån just IKEA :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails