20100218

Vi ser det snöar......

Jodå det snöar i massor. Stora vita pluffsiga flingor som täcker ännu mera utav landskapet som redan är super vitt.
Men men, har man önskar sig snö så får man gulligt le och njuta av stunden.
Simon har varit hängig, upp och ner i famnen hela långa dagen.....inte riktigt 100 han är, det förstår jag ju.
Och nu hade han behövt vara på topp ett tag framöver.
För det fruktade remiss brevet kom ifrån barnavdelningen idag. Brevet som innebär en liten vånda känner jag.
Det maler och jag vet ju att han är precis som han ska vara......god och glad, sprallig och en framåt liten kille......men hans lilla last är ju att vågen säger för lite och det är ju tydligen så att alla skall vara på samma kurva.
Men vad jag kan minnas så har vi då aldrig fått någon remiss till sonen som alltid vägt för mycket......som det inte ens fanns någon kurva för när han föddes,
eftersom vågen visade på 5.1 kilo nykläckt bebis.......
Jag undrar och hoppas att det kommer gå snabbt där inne när vi ska dit......och att min lilla kille kan få vandra därifrån utan några ytterligare undersökningar.
I morgon är det då dags för prov, ett litet ett och det brukar gå så bra så. Men jag har inte pluggat så vidare värst mycket denna veckan. Är ju fortfarande lite ur form.....men håller fortfarande tummarna för att det inte ska bli någon flunsa.
Jag har inte tid med sådant nu.......för nu ska det planeras kalas.
Izabell fyller ju snart 4 år och det ska bakas och handlas paket. Men nästan färdig är jag, bara 2 paket kvar.
Kalaskorten ligger framme och nu ska det bara skrivas och läggas på brevlådan.
Men jag tror att det får bli i morgon, för nu är det tusan dags för att bläddra lite i studieboken.
God natt på er :)

4 kommentarer:

  1. Tycker det är riktigt löjligt av BVC och hålla på sådär. Det är väl bara att titta på honom för att se att han mår bra och är som alla andra barn i hans ålder. Så onödigt att ni och Simon ska behöva genomgå några undersökningar för att han inte följer någon kurva...

    /Jessica

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är skönt att dom kollar upp "avikelser" och tar saker på allvar, men sen är jag ju förstagångsmamma så då är man kanske lite mer harig.
    Om inte du tycker att det är något fel på lillkillen så är det inte det för du om någon känner ju ditt barn.
    Lite konstigt att dom inte kollade den stora pojken som du säger, men du vet hur det är; riktlinjer, kurvor och BVC råd ändras ju en gång i kvarten.

    Hoppas iallafall att det går bra på kontrollen och att du har haft en bra dag och kväll.
    Jag kikar in imorgon igen^^
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Han är säkert precis som han ska, individuell.
    Men vi vet ju, att man i vårt land ska hålla sig till normen, Annars? Igår var jag hos läkaren och fick halt som halvt veta att jag nog inte tillhör normen. Skönt för då är jag i alla fall inte lat & helt knäpp i huvet ialla fall. Men utanför normen är helt ok, för mig! Skratt.Tack för ditt stöd häromdagen. Det räckte för att få mig lite oppåt!

    Du fixar nog provet & Simon är prexis som han ska vara och nu snöar det utav helvete så vi knappt kommer ut.Ha en bra dag.Många kramar Milla

    SvaraRadera
  4. Löjligt, och himla trist att behöva hålla på med sånt. Hade det varit något fel på Simon så hade nog DU märkt det. Tror dom inte att du som mamma vill hans bästa eller?

    Aja.. Hoppas att provet går bra iaf! Och det är säkert ingen influensa. Det är säkert som du och jag pratade om innan, vår luftpunp. Vi blev ju också dåliga i början när vi satte in den. Tar lite tid att vänjasig vid "ny" luft.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails