20100218

Så seg.....

Jag undrar bestämt om vi ska bli sjuka......kanske för mycket ren och frisk luft i lillasysters hus.
Vi bor ju i ett gammalt hus med självdrag.......och att då komma till ett härligt fräscht hus med ny luftvärme pump......ja det är ju nästan som en mindre chock ;)
I vilket fall som helst så gav många timmars sömn inatt, ändå inte någon ut vilad effekt.
Simon är hängig och gråter nästan hela tiden......vilket är ovanligt för att vara Simon.
Philip hostar och harklar sig.........min hals kliar. Men jag håller tummarna för att det är övergående......snabbt!
Nu sover i allefall Simon.......långt innan lunch....vilket också är ovanligt.
Men det ger mig en chans att komma ikapp med tvättstugan, med dagens lunch och med eftermiddagens mellisfika.
Det står lasangett på menyn idag och en sockerkaka med hallon i,
tänkte jag skulle få pryda fika fatet.
I eftermiddag kommer Emma hem igen, nästan 2 veckor hos sin pappa har flutit förbi och vi har längtat.
Jag har städat och dammat i hennes/Izabells rum, så hon blir nog glad.
Tänkte överaska henne med en dag på stan i helgen.....får se om hon är sugen på det.....för att vara nästan tonåring är ju ibland ganska så ombytligt. Ibland är man ju sugen på det mesta, men nästa stund så vill man ingenting.
Jag minns hur det var, att nästan vara stor men ändå fortfarande ganska liten.
Spännande var det men på samma gång så var det jobbigt.....att inte riktigt veta vad man skulle vara.

4 kommentarer:

  1. Tack för fin och omtänksam kommentar!! Borde kanske lyssna på kroppen!! Kika gärna in och läs veckans gästbloggsinlägg!!

    SvaraRadera
  2. Jag jobbar 9,30 till 15,30 nästa vecka då jag har Robbie, utom fredagen då jag är här hela dan... Men om ni åker hit så titta in till Anne!
    Ha en härlig helg så ses vi när vi ses :)
    Kram Kick

    SvaraRadera
  3. Kramar till dig Janeth för att du förstår mig!
    Kan känna igen mig i tonårsbeskrivningen, inte lika kul när man ska vara vuxen...men hoppas dagen idag ger mig lite balans-framgångar?
    Din kommentar lyfte mig. Tack. Hoppas ni inte åker på "flunsan"...Kramar Milla

    SvaraRadera
  4. Oh no... Visst kan det vara att luften är annorlunda. ELLER att du glömde köksfönstret öppet tills långt in på kvällen ;) I vilket fall så hoppas jag det är något övergående!! Och att Simon gråter beror så klart på att han tycker det är tråkigt att vi träffas så sällan.

    Trevlig kväll, krya på er!! Kram!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails