20100205

God morgon fredag

Jag fullkomligt sprudlar utav energi idag.
Så skönt....och överväldigande, att man kan upptäcka att det finns en stor värld när man trodde att den var liten och smal ;)
Idag hade jag sett fram emot att få hem åtminstonde ett utav de stora barnen. MEN Alexander ligger nedbäddad hemma hos sin pappa och är super förkyld, vilket innebär att han inte kommer att komma hem idag.
Emmas vecka hos barnens pappa är ju inte slut än, så hon stannar också kvar där.
Vilket betyder att det blir en helg med "bara" dom små barnen.
Visst ger det möjlighet till mer tid för bara dom, men jag har ju längtat och väntat......dom mindre syskonen längtar ju också.
Men ändå så är jag ju glad, det är skönt att veta att barnen trivs vart dom än är.
Att dom har möjlighet att kunna välja som dom vill.......även om det ibland blir ganska långa veckor utan dom.
Det blir alltså en liten skara som ska fredagsmysa idag, sambo/pappa jobbar ju kväll även idag.
Så jag tror att det lutar åt att vi åker iväg och helghandlar idag. Mat och kalaspaket står på listan.
För i morgon stundar det kusinkalas och vi har inte varit ute i tid detta året.......och det börjar bli lite svårt att ha fantasi när det gäller kusinernas paket.
Dom börjar nämligen komma upp i en ålder då pengar är det enda rätta......men vi får se om vi kan lyckas med någonting spännande idag.
Men innan vi ens är halv vägs ut genom dörren så är det ju frukostar, bäddningar, påklädningar och packningar som gäller.
Önskar er alla en härlig fredag & på återseende.

3 kommentarer:

  1. Stopp, bädda inte, skickar Jasper med en gång!

    Kalas med stora barn är ett gissel...pengar är inte så kul att ge bort. Fast ibland brukar jag köpa en tidning eller nåt annat litet och ge dem där slantarna som trots allt är så uppskattade.
    Visst saknar man sina barn när de är borta...skönt att du känner dig trygg när de är hos sina pappor. Själv önskade jag att jag kunde säga detsamma om dotterns frånvarande fader. Närvaro kunde vara bra ibland.

    FAst idag lyser solen och piggheten har återvänt så nu slänge jag en kram och en Jasper som kan avlasta åtminstone bäddningen för dig denna fredag! Skratt.
    Jag är nog närsynt för jag såg inte Janeth så noga på din gamla profilbild.Skratt!
    Ha en härlig helg, så hörs vi kram Milla

    SvaraRadera
  2. Sooommarjoobb??!! *nyfiken*

    Näää, du behöver inte lämna din adress ;)

    SvaraRadera
  3. Ledsen Milla men Jasper körde nog fel.....jag fick ändå bädda själv.
    Barnen har samma pappa och det är toppen att det fungerar så otroligt bra, jag kan förstå din frustation över att det inte fungerar. Man vill ju så gärna att det ska göra det för barnens skull.

    Jodå, visst handlar det om sommarjobb, men jag behöver ju även arbete efter sommaren ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails