20100210

Snö yra & önskelistor

Jag behövde inte fundera så värst mycket på det där att åka iväg in till stan.
Det blev nämligen snöstorm utanför våra fönster......mera snö på hon som önskade sig snö alltså :)
Undrar om det kanske är dags att önska sig vår nu?!
Så istället stannade vi hemma och ja har satt Alexanders dränkta vinterkängor i stöveltorken igen.
Vi bestämde oss för att börja baka lite kakor till våra tomma kakburkar. För väldigt snart är det ju dags för 4 års kalas. Izabell blir ju stora tjejen och har bestämda åsikter om vad det ska fikas och vad det ska vara för någonting i paketen som hon önskar sig.

Högst på listan står just nu Duplo lego i alla dess former. Det byggs hus, städer och hon är djurskötare dagarna i ända.

Men när hon inte är djurskötare eller byggnadsarbetare så är det "mamma" lek för hela slanten. Det lagas mat och pysslas med bebisarna(läs dockorna).
Och när vi var ute på öppna häromdagen så hittade Izabell favoriten som man bara måste ha när det vankas dockkalas, nämligen en tårta i trä :)


Och jag har hittat alla dessa goda presenterna på Blå elefant och till riktigt braiga priser dessutom......då ska man bara välja vilken som blir bäst utav alla härliga träsaker som det fanns att välja mellan.
Jag gillar Izabells önskelista detta året, för dessa leksakerna tål ju att lekas med om och om igen i massor utav år.

4 kommentarer:

  1. Fy för snö vi har fått tillräkligt hoppas att det inte kommer mer.Vilka trevliga saker hon önskat sig kul med kalas vi har ett nu i mars och hon älskar Hello kitty så jag har köpt en dockvagn med kitty på.

    SvaraRadera
  2. Åh då trivs hon nog på Kullerbyttan, för där har vi ett lekbord med DuploLEGO och massa olika Duplo-djur :)

    SvaraRadera
  3. Åh, en riktig liten dockmamma. Det har jag också haft en här. Håller med om att träleksaker är toppen liksom duplo. Hållbart och klassiskt. Här kommer snön opp till oss först nu på kvällen men vet Du? Jag hann med en liten tur till IKEA och fyndet...hittade lite tyger för typ 10-20 kr. Hann t om hem och sy nåra kuddar.
    Bäst att smida medan Gubben är varm och jag har humöret på topp!Kram

    SvaraRadera
  4. Sådan tårta har Elin, en "choklad-variant" :)
    När fyller Izabell 4?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails