20100224

Vill inte......

Dagen lång är förbi......solen har verkligen strålat idag.
Hela 12 grader plus mitt i solen och fåglarna kvittrade :))
Men av någon konstig anledning så snörvlas och hostas det här ikväll. Älskade sambon tror att min pollen allergi visat sig tidigt i år.....men snälla......så varmt så att knoppar och gräs kom fram....det var det verkligen inte i dag!
Nix, då lutar det mer åt förkylnings hållet......men vill verkligen inte. Har absolut inte tid just nu.....måste plugga. Läsa och bli otroligt smart är det rätta......får hoppas att en kopp härligt te kan göra susen.....annars får det bli en tidig kväller och en tidig uppgång i morgon, med plugga till frukost ;)

Izabell har saknat Emma idag......frågade när hon skulle komma hem igen. Hon såg bussen köra förbi, överlycklig och ropade att nu kommer hon!!
Det är en aningens jobbigt, det gör lite ont i mammahjärtat att se barnen sakna sina syskon, att dom inte riktigt förstår ännu.......att det är så här det är ibland.
Misslyckad är inte ett ord jag vill sätta på det hela, att man själv har skapat en situation som gör ont i andra.
Livets hårda gång är nog mer ett ord att ge och jag kan inte göra mer än att försöka att ordna vardagen på det bästa sätt....för en vacker dag så växer ju dom alla upp och kommer att förstå varför allt var som det var.
Och snart har ju den där veckan gått igen och hela barnaskaran är hemma igen....och då är det ju dags för kalas. För om precis en vecka, ja då har det kalasats hela dagen och lilltösen har intagit åldern 4 år :)
Och nu ska jag knappla hem sista paketet, det berömda farmor paketet!
God kväll på er allihopa!

4 kommentarer:

  1. Usch, jag hoppas verkligen inte att du blir förkyld. Det är ju inte alls roligt och specielltinte när det är lov och sen kalas.

    Vad roligt at du tyckte min jordgubbe blev fin^^
    Det var verkligen roligt att brodera fast det var lite pillrigt. Vad är det för handarbeten du ägnar dig åt? (när tid finnes förstås)
    Jg gillar att sticka, men jag kommer nog fortsätta att brodera för det var riktigt roligt.
    Jag vill gärna lära mig att virka, men jag har inte riktigt fått kläm på det än, men det kommer säkert^^

    Ha en bra kväll och hoppas att ditt te gör underverk och att du vaknar frisk och kry imorgon^^
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tittar in hoppas allt är bra ja fy förkylningar kan man vara utan,kul med kalas.

    SvaraRadera
  3. Här åker febern lite bergodalbana på sonen, antar att virus är på G...
    Misslyckaden skulle jag vilja byta till ordet Valmöjlighet! För det är det man gör här i livet. Val som ibland inte blir så lyckade och att man då gör ett nytt val som blir bättre. Mammahjärtat värker när ens val påverkar de små liven negativt men man får nog tro att det positiva överväger och saknaden/längtan visar ju på en stor förmåga att känna kärlek. Empati är väl något man verkligen vill ge sina barn. Känner igen mig i dina funderingar och inser att man bara kan göra val åt sig själv & att det ger våra barn möjlighet att styra över sina egna liv. Att göra medvetna val och inte låta andra styra över det egna välmåendet.
    En förståelse för att ens föräldrar förhoppningsvis valde att göra det bästa av sitt liv utefter sina egna förmågor och förutsättningar?
    Jag hoppas att det ger mina barn en öppen syn på människan.
    Wow, djupt så man kan skriva en bok i ämnet, skratt men samvetet får man jobba med var dag.Skratt. Ha en bra dag.Kramar från psykologen(not!)

    SvaraRadera
  4. Hej, ja Du, livet är inte alltid så soligt som man önskar, inte ens för de små som fortfarande ser det mesta (förhoppningsvis) genom oförstörda naiva barnaögon.
    Här blir det ledsamt när storasyster (fyller 18 i juni) åker från oss, men det går snabbt över, skillnaden i ålder är för stor för att de ska ha så mycket gemensamt.
    Jag hoppas verkligen att Du/Ni slipper förkylningar och sjukdomar, att vara sjuk är allt utom skoj.
    Trist med DVDn som slutade fungera och hurra för IKEA som lyckades skicka Dina glidskenor inom 10 dagar som utlovat.
    Ha en bra fortsättning på torsdagen.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails