20100215

Måndag igen

God morgon Måndag.
Jag hoppas iallefall att det blir en braig måndag. Är seg och en aningens slut efter en heldag med studier igår.
Oslipad och inte alls taggad......ja då får man sitta många timmar innan uppgiften på 2.500 ord är färdig.
Men den skickades in i tid och nu ligger bollen hos läraren och jag kan se fram emot en vecka som enbart kommer innehålla 1 prov.....skönt!
 Men som min god vän Jessica sa, så borde jag kanske blicka framåt och ha lite förbehåll.......ett bra tips ;)

Så hur gick det då med IKEA missen?! För en miss var precis var det var. Både ifrån mig men även ifrån IKEA.
Skenor ingår i alla Trofasta stommar, men inte till den specifika som Janeth köpte.....
.........vi tar det igen;
Skenor ingåra i ALLA IKEAS Trofasta stommar, MEN inte i den specifika som Janeth köpte.
Information om detta fanns inte att få på vare sig varuhuset eller på IKEAS internet sida. Jag och Ikeas telefon support kom iallefall fram till att dom ska skicka hem skenor till oss, jag får betala men ikea står för frakten.
Och det tackar jag för, nu slipper jag ju åka 9 mil för att få hem dom, dock kommer det att ta mellan 7-10 dagar innan dom kommer hit med posten....
.....det hade ju inte tagit mig 7-10 dagar att köra 9 mil, så jag förstår inte riktigt vad problemet är.......men men jag slipper som sagt att åka och det är ju toppen eftersom den här veckan ändå är fullbokad till bredden.

Och vi ska börja veckan med att baka bullar....härligt doftande vaniljbullar får det bli idag.
Sen ska det tvättas och ätas lunch med sambo innan det är dags för honom att starta sin jobba kväll vecka.

Nu önskar jag er alla en toppen måndag!

3 kommentarer:

  1. Ååå! Kan man bli annat än trött?? Varför inte just på den modellen nu då? Aja, skönt att slippa köra tillbaka, mindre roligt att gå och vänta på något som man helst hade velat ha på en gång..

    SvaraRadera
  2. Skratt..tänk att de 9 milen skulle ta så mycket längre tid för IKEA? Kanske för att den stackarn som ska leverera måste gå. (Kamprad är ju sparsam) Nä, skämt åsido. Låter som er helg varit ganska ok, trots studier. Låter som du har en klok vän som ger dig lite tips om framförhållning, slipper du kanske att det blir för mkt en annan vecka? Ha det bra nu!
    Kramar Milla

    SvaraRadera
  3. Haha, jag tror nog att dom tog bort på just den modellen enbart för att jag ville ha just den ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails