20100222

Måndag igen!

Dom kommer snabbt dom där måndagarna och dom är som alltid efterlängtade.
Starten på veckan och idéerna bara hopar sig i lilla huvudet.
Saker som behöver göras och saker som jag gärna vill göra.
Stor handling igår, som resulterade i ångest.
Kort förklaring; I julas var vi snåla när mellansonen önskade sig legolåda i storlek super dyr. Valde ett mindre paket i storlek billigare eftersom vi ansåg att han var lite för liten för det dyra.
Sonen super nöjd och glad. Dock har han önskat sig det super dyra i över 1 år och han gör det fortfarande.
Igår när jag var i fullan gång med storhandel, mat, basvaror och paket till blivande 4 åringen Izabell skulle inhandlas, gärna snabbt också eftersom barn inte älskar att tillbringa mer än max 1 timme inne på stormarknader.
Så står där mitt i en gång, ett stycke stort lego paket med super rea......dock fortfarande ganska dyrt, men ändå väldigt mycket billigare än tidigare.
Jag kände på paketet, tänkte.....vände och vred.
Men la tillbax.
Gick snabbt därifrån......det malde i mitt sinne. Det är långt till hans födelsedag....ända tills oktober.......ska jag köpa eller ej.......
Det hela slutade med att jag inte köpte paketet......och nu ångrar jag mig.......men det är ju sååå långt att köra tillbaka och tänk om det där enda paketet är borta när jag väl har kört dit.
Ångest kommer att fylla min dag idag........självklart inte bara ångest.
Allt det där braiga, som att det är sportlov, dvs att barnen är hemma och vi kan ha en härlig hemma vecka.....det kommer ju också att fylla min dag.......eller hela veckan så klart :)

Trevlig måndag på er!

5 kommentarer:

  1. Du verkar ha haft en händelserik helg. Men det är det väl allt som oftast hos er i och för sig, med många härliga ungar.
    Robert och jag är hemma idag, skööönt.
    Ha en härlig måndag! Kraam Kick

    SvaraRadera
  2. Ja, iblan kommer "Ågren" på besök men troligtvis hinner sonen önska sig något annat tills oktober så "Ågren" kan ta sig i brasan! skratt. Här har vi inlett sportlovet alldeles för tidigt för en trött mamma? Sonen snörvlar & bion är inställd. Bloggen räddar mamma från tristess & sonen från mamman?
    Kan bli en lååång vecka om sjukan inte försvinner...Tur är ju att vi i allafall hunnit njuta av snön redan innan!
    Ha en bra dag & se nu till att "Ågren" sticker!skratt. Kan släng´an i ve´pannan?
    Kramar Milla

    SvaraRadera
  3. Haha, vad jag känner igen mig! Jag kan få ångest för minsta skitgrej ibland när jag är i en affär. Det behöver inte ens vara dyrt, så oftast vet jag inte själv varför jag velar. Kan gå förbi saken hur många ggr som helst. Stå länge och bara titta på den, tills jag får för mig att nån tittar på mig och undrar vad mitt problem är - då får jag gå därifrån. Oftast tomhänt, och sen ha ångest för att jag inte tog den. Men man får vara nöjd att man sparade lite pengar iaf ;) Det kommer säker fler chanser innan okober är här =)

    SvaraRadera
  4. Var det i Karlskrona? Jag kan ju köpa det så länge. Om du vill. Ring i så fall. 0705193759.
    Kram till dig. :)

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Ja visst är det synd att vi inte bor närmre för det hade varit roligt att ha med dig på syjuntan. Du får vara med via direktlänk på datorn.. hihi

    Vad jobbigt det är när man ångrar ett köp (eller ett icke köp) efteråt. Det kan ju verkligen sätta sig som en tagg i huvudet.
    Jag håller tummarna att du får tag i legoboxen till ett bra pris. Det skulle ju onekligen göra både dig och det blivande födelsedagsbarnet glad^^

    Ha en fortsatt bra kväll
    Kramar Cecilia

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails