20100225

Billigaste prylen

Sjukstuga hägrar, det snörvlas och snoras.
Halstabletter är ju super gottigt tycker Philip och får helt plötsligt väldigt ont i halsen.
Det droppar ifrån taken och vi är inte alls sugna på att går ut. Det får bli säng/soff läge hela dagen.......film skulle startas till vilandes son.
Nya DVD:n som byttes i söndags öppnades snabbt..........sladd i uttag, batterier i dosan.
Men vad händer väl då?! Jo men visst.......den startar ju inte!!
Testade flera olika uttag, testade att vrida på sladden.....testade allt!
Men inte ett liv........jag har nu ring sambon och klagat......arg och frustrerad......
Ja men snälla du, så går det när man köper billigaste prylen svarar han då.
Men ska det verkligen vara så illa?? Att en DVD som ändå kostar 399 kronor.....inte ska starta bara för att den är "billig"!?
I vilket fall som helst så måste jag ju nu köra till Kalmar en gång till.
Jag får inte pengaran tillbax utan får antingen tillgodokvitto eller en likadan vara.......sist valde jag ju en likadan vara......den första DVD:n höll ju i allefall i en halv vecka.......
Ett ont faktum är precis vad det är och jag är less på att köra in till stan.....och jag ska bara köpa dyra saker i fortsättningen!
I morgon är det dags för begravning, långt där uppe i Gävle.
Blommor är beställda och snälla blommtjejen lät mig åka ut i eftermiddag och betala. Då behöver jag ju inte dra med barnen ut.....vi kan alltså ligga hemma och vara sjuka ända till sambo kommer hem :)
In på postens utlämningsställe ska jag också i eftermiddag.
Glidskenorna har nu anlänt.......det tog exakt 10 dagar.
Hejja IKEA !!

2 kommentarer:

  1. Usch med sjuka! Hoppas ni snart mår bättre.
    DVD sjukan däremot tycker ja illa om, dessutom tycker jag att 399:- inte är så lite pengar...för en så tråkig teknisk pryl. Men ack så nödvändig...Ursäkta min långa kommentar förut, kan ju tro att jag vill ta över,hihihi! Blogg-marodören. Bäst jag fattar mig kort;
    Krya på er!
    Fint med blommor, beklagar sorgen återigen.
    J...a DVD!
    Heja IKEA & Vi hörs
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Vilket argument..! Jag tycker att 399 spänn är VÄLDIGT mycket pengar för en icke fungerande pryl..

    Aja, ni får krya på er snabbt så vi kan kalasa nästa vecka =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails