20100219

God morgon i snölandet

Mera snö....nej tack.
Nu är det bra och jag är nöjd......mer än nöjd. Ligg kvar för all del men kom inte hit med flera flingor.
Jag måste ta mig ut ifrån gården med min stora bil, och vill inte riskera en dag i diket.......

Höjden av ironi pågår i vårt hus.
Glidskenorna till trofasta lösningen lyser med sin frånvaro......men ikea har ju ett par dagar till på sig.
Dock har DVD:n som vi köpte till pojkarnas rum förra helgen, visat sig vara utav dålig kvalitet.
Dyr var den men ändå crap........så jag måste bege mig in till stan igen!
Den planerade staden får vänta och vi måste åka till den andra staden.......där ikea ligger.
Jag kommer alltså att åka till ikea innan glidskenorna kommer med posten. Det känns en smula ironiskt och ja vad ska man säga......kanske skulle köpa mig ett par extra glidskenor utifall att dom andra inte hittar hit......men då står jag säkert här med sjukt många glidskenor nästa vecka........

Idag stundar det alltså prov, det går nog bra.
Tänkte få lite feedback ifrån läraren, men läraren har tydligen glömt av att jag lämnat in ett stort arbete......får se hur det går.
Så istället för feedback så får det bli lite läsning i boken. Simon somnade nämligen precis.......och då passar det ju toppen att hinna plugga lite.
Philip och Izabell är ute och rullar sig i snön med pappa/sambo.....han jobbar ju kväll denna veckan så dom får passa på att ha lite pappatid på förmiddagen i stället. Lite tråkigt är det allt när det är fredagskväll och han är iväg. Men vi får ta fredagsmyset utan honom. Popcorn och Let`s Dance står på kvällens program, Emma veckorna innebär lite andra program på tv:n.......

Nu är det dags att dyka ner i studieboken........hej på en stund!

3 kommentarer:

  1. Va? Snöar det mera?! Hihi...ja nog har väl denna vinter varit toppen...nu är det sportlov här & snön är kvar?!Låter som er fredagskväll blir som vår ,fastän vi får ha pappin hemma...Hoppas ni får en riktigt mysig kväll O vem åker ut i kväll?
    Kramar Milla

    SvaraRadera
  2. Ja Ikea kan man lita på.. Man VET att nånting alltid blir fel =/ Tråkigt med DVD:n.. Man tror att man ska få vad man betalar för. Är den dyr tror man den ska vara bra. Men inte ens det stämmer alltså! Trist!

    Hoppas fredagkvällen blir mysig iaf =) Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej, jag tycker Du är duktig som pluggar hemma/på distans med alla Dina barn mer eller mindre hemma, själv skulle jag skjuta upp pluggandet till en annan dag... jag behöver absolut lärarledda lektioner om det ska bli något.
    Jo, nu är KöpStoppet över för denna gång, officiellt 1/1 - 19/2 men jag shoppade noll från och med julafton så det har gått riktigt bra, livet fortsätter utan påfyllnad i garderob och det känns ju bra med lite extra pengar.
    Ha en bra fredag
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails