20100203

Mitt i veckan

Onsdagsmorgonen har passerat, frukostar och kläder är där de ska vara.
Vaknade med en fruktansvärd ryggvärk idag och energin som fanns igår är nästan ett minne blott. Det possitiva i det hela är att jag slipper skotta snö idag, det tar istället sambon hand om eftersom han jobbar kväll.
Men helst av allt hade jag sett att vi hade blivit riktigt insnöade så att han fick vara hemma istället.
Lite jobbigt är det ju att gå omkring som en babian när man är hemma själv med barnen..
..men det får ju gå.
Men även om jag gillar snön så är jag idag väldigt less på den.....eller på att snön alltid ska dala när mina systrar planerar att komma på ett heldags besök.
Det blir som ni kanske förstår inget besök idag.
På radion varnar dom för att bege sig ut i onödan på vägarna och det ser tydligen hemskt ut nere i södra sverige.
Så planerna på att få vara social och att barnen skulle få leka med kusiner idag är alltså grusade.
Istället så blir det nog till att vara inne och plocka med onödiga ting. För det är ju inte bara possitivt att börja studera, det innebär även lite mindre tid över till allting annat.
Ifs bara för ett tag, men det kommer som sagt att bli lite mindre tid över.......alltså lika bra att passa på att plocka nu.
Sen ska det ringas lite mer idag, för det där samtalet som skulle göras igår. Ja det blev liksom ingenting av det.....eller jo....på sätt och vis.
Jag kom ju fram till en telefonsvarare alla 6 gångerna som jag ringde.....jag lämnade ett svar i maskinen men kände mig efter ett tag som en tönt som satt och teroriserade den stackars telefonsvararen.
Jag hade ju självklart hoppas på att ägaren till svararen skulle ringa tillbax, men uppenbarligen inte.
Så det blir till att fortsätta telefonterrorn idag......allt i jakten på det perfekta jobbet till sommaren....
..det är ju tur att jag inte är desperat ännu :)

2 kommentarer:

  1. Jag är supertrött och har noll arbetslust idag. Det är inte en kotte i stan så kunderna lyser med sin frånvaro... Vi har tusen saker att göra ändå, men jag bara surfar :(
    Ha en bra dag i snön!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är lika braigt att kottarna stannar hemma, och då hinner ni ju med lite mera ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails