20100220

God morgon lördag

Janeth lär sig aldrig.....aldrig!
Planering är tydligen någonting som är ett hopplöst ord i det här hemmet, i hela familjen skulle jag nog villa säga.
Provet igår gick bra.....kändes det som i allefall, men planeringen sprack och provet fick göras klockan 21.30...trött så trött var jag då.
Idag var det en storhandel med utbyte av pojkarnas nya DVD planerat.....det sprack. För det råder snöstorm ute och svågern som sitter i en plogbil på E22:an.....ja han avrådde oss starkt ifrån att bege oss ut på vägarna idag.
Vilket innebär att det blir en hemma dag för oss alla idag. Sambon har fått dispans och är iväg för att hämta hem en hjul lastare.......lilla traktorn orkar inte med snömassorna längre.......pojkarna kommer alltså att strax bryta ut i ett högt jubel.
Stora maskiner är ju det bästa som finns när man är en grabb.........tjej också om man bor i det här huset. För Izabell är faktiskt också helt betagen av allt som brummar högt ;)
Mamman som inte är lika fascinerad av dessa maskiner kommer inte att sitta fast klistrad i fönstret. Jag tänkte nog sätta mig vid sy maskinen och skapa.......förhoppningsvis någon gardin till tjejernas rum....eller varför inte en check väska.........får se vad det slutar med. Men ett som är säkert, är att jag inte tänker planera min dag......utan jag låter den bli som den blir....tror att det är säkrast ;)
Trevlig lördag på er alla!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, då sitter vi lika till=)
    Såg att ni har det lika oplanerat som oss, skratt. Läste dessutom hos din syster och fick mig ett gott skratt...Stackars birdyn...Här kommer knappt svärfar fram med traktorn o snöslungan så vi sitter här. Vi har precis sett Bröllopsfotografen, skitkul, sorglig och rolig film.Ha en bra dag och liva gärna opp min dag om det blir nån gardin eller en fingertuta, skratt.Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Nä det är inte värt att planera nånting i detta förbannade skitväder.. Usch så less jag börjar bli!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails