20100224

God morgon........förmiddag

Vi har inte kommit så långt idag.......hälften av oss har inte ens kommit ur nattkläderna :)

Men det är nog så det ska vara när det är lov och i synnerhet när det är ett sånt här kallt lov. Många minusgrader är det ute och hu vad man tappar suget på att gå ut. Men om vi har tur så kanske solen visar sig idag och värmer upp lite.....och töar lite snö & is kanske :)

Igår skickade vi iväg Izabells kalas kort.....spännande tyckte hon allt att det var. Att fylla 4 år men också att planera......både mat och tårta. Tror bestämt att hon nästan har glömt av paketen ;)

Jag är färdig...och inga fler paket behövs inhandlas.....eller jo. Ett paket till ifrån svärmor/farmor ska inhandlas, men det får bli nätshopping för den slanten.

Det är ju ett stort plus, att få handla till sina egna barn, ifrån någon annan. Då får ju barnen fler paket som jag vet att dom önskar sig.....och det är ju bra....lite lyxigt nästan ;)

Så till gårdagens shopping, som kompisen A gjorde åt mig. Det stora paketet finns nu i tryggt förvar i vårt hem. Betalt och klart och jag är mer än nöjd.....kände mig så där löjligt barnslig när jag fick bära in paketet......ville knappt gömma undan det för jag vet hur mycket han har önskat sig det.....länge.

Pappan i familjen är också nöjd.....över att hela 500 kronor rabatt!

Jag ger mig själv en klapp på axeln och kan bocka av ett paket på årets present lista. Den långa listan som är den enda listan där Janeth har försprång och planering. Listan som visar vad som finns i hemliga present lådan, lådan som innehåller presenter som jag köper och lägger undan till barnens födelsedagar.......

Då slipper jag ofta att springa runt i sista sekunden och handla och på samma gång så sparar jag lite slantar eftersom det oftast.....som igår blir när det är REA.

Det enda minus med denna låda, är att jag ibland glömmer att bocka av på listan.......tiden går och sen så står jag där med dubbla paket........men nog om lådor och födelsedagar.

Nu ska det bäddas, kläs på.....bakas, tvättas och lekas i ett par timmar innan vi beger oss ut.

Önskar er alla en underbar Onsdag!


5 kommentarer:

  1. Så bra med en hemlig paket låda...smart med rea-inköpen i förväg. Ibland skulle julklapparna inhandlas dagarna efter jul eftersom de oftast är billigare då!
    Söta inbjudningskort hon ska skicka. Hoppas hon får en mysig födelsedag och att ni får en go dag idag.Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, ja fy faan vad kallt det är :( jag såg på textv tidigare att kl 7 hade Åsele haft 37 minus, när jag och Elin vaknade var det "bara" minus 33.
    Jag tycker det är SÅ bra att Din lillflicka fyller 4 så här lagom före Elin :) då kan jag få ideer på födelsedagspresenter.
    Risken att jag/vi vinner en vårjacka i stlettklackar och barnvagns tävling är väl mycket liten, tyvärr, jag har vunnit tre bloggtävlingar under drygt ett år så jag har nog fått vad jag förtjänar ;-)
    Ha en bra "ledig" onsdag, jag hoppas Ni kommer Er ut.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Ooo vilka söta inbjudningskort!
    Jag röstar på Hello Kitty-smycke som sista present ;)
    Kraaam Kick

    SvaraRadera
  4. Ja det hela hänger på hur många kakor man gör förstår du. Ju fler det blir, desto godare!! Dom måste vara himla goda iaf, för till och med Anders går och äter av dom här hemma!! Kanske för att han inte vet hur många kilo socker dom innehåller.. =P

    500 spänn i RABATT... Vad kostade egentligen lådan då?!!

    Ser ut som att ni fått tag på saccosäckar nu iaf, snygga! =D

    Nu ska vi snart gå och hämta posten och se om vi fått nån inbjudan idag ;)

    SvaraRadera
  5. Visst var det söta inbjudningskort...men minnet sviker...tror att de är ifrån en bok som heter"Socker bullen på Kruska kullen".

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails