20100228

Vi ser våren

Ja!! Äntligen så kan man nog officiellt säga att våren är här. Alla stora snömassor har sjunkit, det porlar och droppar ifrån taken. Plus att fåglarna kvittrar :))
Som vi har längtat och nu är äntligen våren här. Vad jag dock inte har längtat efter är alla snö som smälter, till mängder utav härliga små vatten pölar som barnen kan hoppar i......det hoppas ända tills alltihopa är lervälling och sen så lägger man sig gärna och rullar in härligheterna i kläderna.
Toppen kul säger barnen och mamman vill allra helst gråta :(
Men men, det är ju också snart ett minne blott då sommaren tar vid sen ;)

Det blev ingen vedindragning igår. Sambon fick åka iväg på jobb.
Och då passade vi på att smita iväg till kompisen A för en snabb fika och lite socialt umgänge. Kletigt värre var det att köra vår stora buss.......jag är ju ingen busschaufför precis. Men det tar sig....lite säkrare börjar jag ju att bli, men det är fortfarande lite nervöst när det blir trångt på de små vägarna.

Och eftersom det inte blev någon vedindragning igår, så fick det istället bli idag.
Tråkigt värre är det ju, men absolut ett nödvändigt ont. För värme är ju ett måste och veden kommer ju inte in av sig själv!

Nu är det dags för Janeth att finslipa lite på veckans inlämningsuppgift till skolan.
Men sen så ska det dras en vinnare i "funktions mösse" tävlingen. Denna uppgift kommer ju inte att bli så betungande eftersom det tydligen bara är en person som har framförhållning och vill vinna en härlig funktionsmössa till nästa vinter ;)
Klicka här för att komma till tävlingen
Hej på en stund!

3 kommentarer:

  1. Hej, helt otroligt, Du pratar om vår och vattenpölar, här har vi full vinter minst fram till slutet av april.
    Vi har nu varit sociala och umgåtts med morfar, mormor, moster & kusiner (ja det är ju mina föräldrar, syster & syskonbarn).
    Jag hoppas Ni har en bra söndag och Du Janeth, i morgon är det äntligen måndag :)
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Här har det oxå varit "vår" idag =) Här är det dock oftast Anders som kommer in och ser ut så man vill gråta. Idag har han varit nere i krypgrunden och krypit, med en VIT munkjacka...

    Jag håller tummarna för att jag vinner mössan xD När man är den enda som är med och tävlar så borde man väl äntligen kunna vinna!!!

    SvaraRadera
  3. Jag tror mössan skulle kännas lite trång för mitt huvud! Men ett armband har jag ju vunnit!
    Här snöar vi in och stora bruttan fick snällt stanna inne i byn efter skolan eftersom jag inte kommer nå´n vart! Lill-knasen fick jag med nöd & näppe med mig hem och visst är det skönt när skolan börjat. I min "galenskap", rev jag sönder lakanenmen inte av ilska utan för att testa att virka, skratt. Tålamod ska vara bra att ha...Ha det gott i vårsolen, kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails