20100221

Planering igen

Gårdagens planering sprack....inte helt oväntat.
Efter att ha synat kylskåp & skafferi med lupp så stod det klart att det inte skulle bli något bakat. Det skulle heller inte bli någon smarrig potatis gratäng med kycklingfilè.......heller inget smarrigt hemmalagat godis......och allt pga av att snön fortsatte att dala ner.
Symaskinen var på god väg fram......då sambo kom hem med buller och bång.
Stora maskinen gled in på gården och barnen klistrade fast sig i fönstret som planerat :)

Men efter en stund så gick det ju inte att vara inne och titta.....det var dags att klä på sig och gå ut.
Timmar spenderades ute.......buller och bånget skapade nog vibrationer som lät all snö som var på altan taket....att falla ner. Alltihopa på en och samma gång......alla insyns skyddade träd och buskar som stod under gick sönder i ett mäktigt braaaak!
Så rädd var jag att det fanns ett barn där under, men såg till lättnad att dom hade stått en liten bit bort.
Det tog tid att få bort all snön.....och ork! För huuuuu så trötta vi blev och huuuuu vilken träningsvärk vi har fått ;)

Väl inne igen var det bara att gå över kylskåp och skafferi....iegn......ingen handling innebär ju som väntat eko.
Men vi lyckades att få ihopa både smarrig familjepizza med skinka och lök och till efterrätt stod det chokladpudding på menyn......glada och nöjda dök vi ner i soffan......för att titta på deltävling i melodifestivalen. Jag är ju inget fan av denna tillställning.....inte alls. Och jag kommer troligen aldrig att bli det heller........men barnen är ju av en annan uppfattning....så klart ;)

Idag hoppas jag och håller tummarna för att det går att genomföra en storhandling....hoppas, hoppas.....men jag planerar inget :)


Trevlig söndag!

3 kommentarer:

  1. Ja, alla sätt att få bort snön är bra! Lite träning har ju ingen dött av? skratt.Ja, här blev det tacos & chokladbollar & deltävling med spöken!
    Ted Gärdestad? har återuppstått? Bidragen var inget att ha denna gång...
    Här väntar storhandling så barnen & jag får nån mat till sportlovsveckan här hemma! Tänkte skicka gubben, om han bara ville vakna?Skratt! Nu doftar kaffet så vi hörs! kram

    SvaraRadera
  2. Hej, jobbigt med så mycket snö och att buskar/träd blir försörda, men tur att det bara var matriella skador, sådant kan man skaffa nytt, värre om det varit ett barn som kommit under snöraset.
    Här har vi mindre snö mot vanligt och hittills kallare än normalt.
    Tomma kylskåp/skafferi gör ingen människa glad.
    Ha en bra söndag, jag hoppas Ni kommer i väg och kan handla, fylla upp förråden.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Hm..du gav mig just en briljant idé! Kanske man skulle råka ösa all världens snö på grannens häck..så den bara sådär "råkar gå mitt i tu"! Har i många år stört oss på den..men nu så, nu kanske vi kan få bort den "lite smidigt" - tack för tipset ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails