20091106

Lördags mys

Vi var sociala igår, flera timmar gick åt hemma hos vänninan A och hennes barn........det matades får, lektes och fikades. Super mysigt och så skönt att få umgås med vuxna tankar ett slag.
Efter att halva dagen hade gått så stundande helghandling och dagishämtning utav Philip, även han hade haft en toppen dag på dagis efter ett långt höstlov.
Lite halvsega var vi allihopa när det var dags för fredagsmys och eftersom det bara är små barn hemma denna helgen, så blev filmvalet igår; Barbie och Diamantslottet.........och jag måste faktiskt erkänna att jag hade väldigt låga förväntningar på just denna barn film. Men jag blev faktiskt grymt överaskad.......barnen älskade den och mamman kunde se hela filmen utan problem...så betyget blir 3½ poäng utav 5.
Men att vara mör, mätt och slö efter en film så fanns det inte så väldigt mycket mera att ge igår........och efter en snabb blick på termometern, så skolkade jag ifrån både eldning och tvätt.
Men det man inte gör direkt, ja det får man ta itu med senare, alltså har jag börjat dagen med tvätt och eldning........men nu ska vi bara slappa hela långa dagen lång......kanske baka någon smarrig kaka.......och en tårta tills i morgon då det stundar farsdags fika.
Älskade sambon är iväg hela dagen idag.....vildsvinsjakt!!......tror inte att jag behöver säga att jag hoppas på att han INTE har jaktlycka idag......otacksam som jag är ;)
Och efter lite manlig jakt, så ska han ikväll iväg med grabbgänget........mat på restaurang och säkerligen ett par drinkar kommer troligen att landa i hans mage......hoppas att dom får det trevligt hela högen :)
Men nu är det dags för lite lek i detta hemmet, tror att det är Barbie dockor som står borta vid bordskanten och väntar på mig.
Önskar er nu en toppen lördag!


3 kommentarer:

  1. Barbie var ju riktigt roligt att leka med när det begav sig. Har ni egna jakthundar med? Låter som du får en skön kväll när di små somnar.Kram Milla:D

    SvaraRadera
  2. Vildsvin finns det gått om längs vägen mellan Torsås och Bergkvara! -tipsar- :) /Jessica

    SvaraRadera
  3. Godkvällen..o stort GRATTIS, du vann tävlingen i min blogg..ett hemligt paket från Wilma&Morris värde 500kr!! =)

    Maila mig (uj_76@hotmail) din hemadress så kommer snart ett stycke spännande paket hem till dig! O du, du MÅSTE berätta vad det innehåller för det vet inte ens Tant :)

    Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails