20091103

Min dag.....

.......är snart slut och sängen väntar bakom hörnet.......
En lång/kort dag är snart över och jag måste erkänna att det är inte var dag man har tid att göra annat än att plocka, plocka och att fortsätta plocka upp efter alla andra.......
om jag som förälder är ensam om det?!........absolut inte, och det ingår ju självklart i vår härliga vardag..........att vi ska plocka efter alla andra.

Men mitt i vardagen så ställs det även krav på att man är skärpt med alla "hönsen" på rätt pinne.........det är läxläsningar, matlagningar, tvätt, eldning, städning, kompisar som ska komma
över och leka.........vem kom och vart hör han hemma? är frågor som ibland fyller vardagen till bredden.
Vårt tidiga BVC besök i morse, resluterade i allefall i att min lilla "tarm" till son fortsätter att växa i snigelfart. Han utvecklas ju självklart i en hejdundrande fart, är glad som en liten fis och älskar livet..........men hans spralliga framfart gör ju även att han gör av med god energin mycket snabbare än vad han hinner stoppa i sig ny.
OCH det var detta som idag gjorde att det stora beslutet i svininfluensa vaccineringen togs, och efter ett väldigt givande samtal med BVC sköterskan kan jag nu känna att jag står på stadiga ben i vaccinerings frågan.....en fråga som har och engagerar många människor runt om i världen.
Jag har fått en väldigt massa frågor om detta, jag själv har stält ett helt hav angående detta men nu äntligen så.........kommer jag nu att på stadiga ben.......tåga in på vårdcentralen om 2 veckor, med mina barn som är över 3 år.........vilket bara är Philip och Izabell eftersom de större barnen redan har fått klartecken att få sin spruta via skolhälsovården.

Själv får jag vänta någon månad till innan det är dags..........nu är jag glad att vi har kommit till ett enväldigt beslut inom familjen som kommer gälla oss alla.......även om sambo fortfarande inte riktigt vet hur han ska överleva en spruta i armen.......han svimmade sist.....då var det dags för blodprovstagning ;)
Alltså var det en lätt liten fis som fick oss att ta ett tungt beslut idag........
Men så är ju vardagen också ett härligt ting, många berg att bestiga och många dalar att övervinna på bästa sätt..........spännande men ändå väldigt skrämmande.......att inte veta vad som är rätt eller fel. Man får helt enkelt stå fast vid de beslut man tar.......och helt enkelt hoppas att det var det rätta.
Men det togs faktiskt flera enväldiga familje beslut idag.......men det får bli en annan dags inlägg, för dom besluten är i skrivandets stund inte offentliga ännu.
Nu önskar jag er en härlig natts sömn till alla er som inte arbetar, har barn som håller er vakna, inte kan sova........m.m.

God natt på er allihopa!

2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en helt vanlig,härlig da full av det vanliga vi mammor roar oss med i hemmet*smile* Här fick mannen "svin-sticket" igår, V.I.P som han är pga av en stroke i somras.Det känns tryggt, barnen här får också via skolhälsan så nu är det bara jag kvar snart, buhu. Känns ändå som ett vettigt beslut att ta den.Kramar en till som velat hit & dit.Milla:D

    SvaraRadera
  2. Jag känner också att det är skönt att ha tagit ett beslut i denna frågan, så på lördag får Robert sin vaccinering. Det innebär ju att pappa Ola får följa med, och jag är bara glad att jag slipper, för jag misstänker att det inte blir så glada miner.
    När JAG får min spruta vet jag inte, det verkar bara vara barn de vaccinerar nu.
    I kväll är det bonde söker fru på tv ;)
    Kram Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails