20091115

Helg lyx

Den gråa nyansen håller i sig med järnhand......tråkigt tråkigt!.........hoppas på snö är vad jag gör i stället.
IDAG var det plastparty inbokat.......inte för att jag längtade efter att sitta och titta på plastgrunkor och lock.......dyra plastgrunkor och lock..........men ett avbrott ifrån den rullande vardagen är ju alltid uppiggande.......att få komma hemmifrån, vara social och umgås med andra mammor ett litet slag......äta gottigt fika och ladda mammabatterierna lite......
MEN det blev inget party för denna mamman, i stället så stannar hon hemma och ska strax ta emot 15 kilo älg stycke......detta stycke ska sedan i vanlig ordning; Delas, skäras i lagoma bitar och slutligen ska allt som blir över malas ner till färs.
Detta låter väl som ett riktigt härligt söndagsjobb ;)........eller hur!?
Men......
........jag tänker inte vara bitter eller otacksam, utan jag är faktiskt rätt så glad och nöjd ändå. Frysen blir ännu mera fylld till brädden, är även tacksam för att det finns 3 stycken frysar i detta hemmet.....vilket har visat sig behövas och sen är det ju fakriskt så att denna mamman har fattat tycke för att laga till både älggryta, stek och kalops.........alltså så är jag NÖJD......
Och det som jag är mest nöjd över just nu är att jag har fått lyxa med stort LYX........älskade jakt sambo/pappa stoppade bilen full med barn och körde iväg för att hämta hem allt kött........jag har alltså fått 2 timmar helt på egen hand........minns faktiskt inte när jag var helt själv sist........konstig känsla det här........
Men nu är jag både badad, insmörad med härligt doftande lotion och sist men inte minst så har håret fått sig en riktig inpackning.

Den här söndagen kommer jag kunna leva länge på!

2 kommentarer:

  1. låter onekligen skönt :-) vi har frysen full med lamm, jag skulle järna byta det mot älg om dy är intresserad ;-)

    SvaraRadera
  2. Lika grått här med. Väldigt trist och omotiverande =(

    Är det något som måste finnas i vårt nästa hem så är det mer frysutrymme!! Någon styckad älg kommer det förmodligen aldrig läggas i den, men hade ju varit kul att kunna baka lite utan att behöva trycka i sig allt på en gång ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails