20091109

Godmorgon!

En ny vecka och en helt ny måndag att sätta händerna och sinnet i......härligt och spännande :))
Gårdagens farsdagsfirande skedde enligt traditionens alla regler i detta hemmet........paket öppning och tårta till fika.......en glad pappa som var en aningens sleten efter att grabbgänget hade gjort "stan", med både plankstek, bowling, drinkar och dans till Scottz inne på Sandra`s.
Om jag också hade velat gjort samma sak??..........absolut inte, jag kan ju knappt dansa längre ;)
Då är det helt enkelt mycket trevligare och stanna hemma och dansa till barnens härliga "pipor" och njuta utav livets härliga påhitt i stället.........

Och efter vårt traditionsenliga farsdagsfirande så var det dags för stora skogsvårdsövergången.......dvs........en väldigt stor långpromenad som sker inne i vår skog.......och där sambon njuter utav att inspektera träden och vart det behöver "fixas" lite.

Men detta året blev det inte lite fixande, det har ju nämligen blåst väldigt hårt igen......alltså många träd som har fallit och sen det stora problemet som råder ute i mångas trädgårdar/skogar just nu; Vildsvinens framfart.......dom äter och bökar upp det mesta och då försvinner även dom flesta trädplantor...........själv blir jag mest livrädd för att det ska flyga fram en vildsvinsmamma och bita av mina ben......för det är ju inga små kelgrisar det handlar om precis.......

Så efter vår "lilla" skogsvårdsrunda stundade det omklädning.......det var nämligen dags att åka iväg till kalas med både god mat och mumsigt fika.......dvs ännu mera tårta!

Idag stundar det helt andra saker, DAGIS FOTOGRAFERING.........och jag hoppas och håller tummarna för att det kommer se lite annorlunda ut än detta........
Philip är taggad detta året, har redan bestämt kläder, frisyren är nyklippt och han hoppas på att fotografen kommer gilla hans nya tröja :)
Jag hoppas nog mest på att det inte blir tårar som de två tidigare fotograferingarna har framkallat.......men å andra sidan så blir det nog toppen vilket som.
Men NU är det dags för att starta upp köket och sätta igång med dags första mål.......frukost!.....och önskar er därför en toppen måndag!

2 kommentarer:

  1. Haha, härligt inlägg med en härlig bild på sonen.*skratt*.
    Det låter som en riktigt myshelg ni haft bortsett från de där vildsvinen, grymt läskiga. Min bror är jägare och gillar de där svinen...Hoppas frukosten smakar.Kram Milla:D

    SvaraRadera
  2. Nämen va SYND att jag inte var på Sandra då! Då kunde jag ju bjudit upp ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails