20091107

Grattis....till mig själv......

Jag har räddat en liten jakthund ifrån ett hemskt öde idag, hon var nämligen på villovägar och hade helt enkelt bestämt sig för att campa på vägen som går utanför vårt hus.......en vältrafikerad sådan, alltså ett mindre braigt val.

Bilar väjde och jag bestämde mig för att ta med den lilla hunden hem, men nummret som fanns på halsbandet fungerade ej.
Men är man envis så är man, så efter månget och mycket telefonsamtalsletande så kom det 40 minuter senare en liten jägare och plockade tacksamt med sig hunden hem. Men innan han for iväg så undrade han hur mycket jag ville ha för hjälpen.......Janeths huvud snurrade......vad är en hund värd??
Men snälla du, jag vill inte ha någonting, är bara glad att den hittat hem...........
Jägarfarbrorn som var väldigt glad, gav Izabell 100 kronor och sa åt henne att köpa mycket godis med sina 2 bröder :)



Sambon som kom hem en stund senare.....hade haft jakt lycka......INGA vildsvin kommer att ta plats i min frys, därimot blir det ännu mera älg och en bit rådjur kommer också att slinka ner.
Huuuuu vilken jägarfru jag har blivit!

Sen var det dags för sambo att ducha och klä om........allt för en lyckad kväll med grabbsen!
Och det var hög tid för lördagsmys för mig och barnen.........chickenbits & pommes med hallonsoda till, stod högt på deras lördagsmyslista.
Sagt och gjort så sover nu glada och nöjda barn.......mätta utav både mumsig mat och gottigt godis och trötta efter dans till Mix Megapols förkväll som bjöd på många härliga 80 & 90 tals hits.



Fembarnsmamman slog upp ett glas vin och tänkte stilla sitt ensamma sinne med en runda på nätet...........och hur glad och munter blev då inte jag när det i mailboxen låg ett stort GRATTIS!?
Minns ni tävligen??
Jag minns den och dansar och ler över min lycka.........ett stort tack till "tant" som höll i denna hemliga vinst tävling.......spännande och se vad det är som kommer att dimpa ner i min brevlådan ;)


Nu önskar jag er en fortsatt trevlig lördagskväll och på återseende i morgon, för nu ska här läggas upp ett par tradera objekt och sen är det dags för ett långt och mjukt sängbesök!

4 kommentarer:

  1. Låter som damen fick en tursam kväll...och vilken glädje att få stoltsera med titeln hjältinna...efter lilla vovvens räddning.*smile* Här har det varit livat. Kram Milla:D

    SvaraRadera
  2. Är du fortfarande vaken...Nu säger nog jag God natt,Kanske*skratt*.Milla:)

    SvaraRadera
  3. Ååå, vilken djurvän du har gått och blivit ;D

    Hur kommer det sig att du alltid har sån tur i tävlingar?! Själv har jag slutat vara med i sånt, för jag har aldrig vunnit nånting =( Stort grattis till dig =)

    SvaraRadera
  4. Du har väl inte missat mina nya tävlingar?? ;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails