20091126

God morgon Torsdag

Uppe innan tuppen.......,men för att hinna med en stund i ensamhet så är det till att lida pin........det knasiga i det hela är väl egentligen att jag troligen behöver sömnen mer än ensamhet.
Men men, jag hittade ingen ro i kroppen längre och natten har ändå varit väldigt snäll.....eller rättare sagt så har Simon varit en snäll ängel i natt.......bara vaken 1 gång och han sover fortfarande.
Jag får nog passa mig så att jag inte går och blir bortskämd ;)

Så hur gick det där med bilbytet igår......kom hon hem med någon annan bil än favvisen?!?
JAMEN VISST!!
Men jag kan inte säga om jag är nöjd ännu....det tar nog ett litet tag. Självklart så är jag nöjd över den stooora platsen i bilen......och förvånad över hur liten plats vi har haft innan.
Barnen som var hos farmor under bilbytet var helt i "det blå" när dom fick provåka/sitta en runda på kvällen.......dom hittade favorit platserna direkt.
Så nu är det bara att hoppas att nya bilen är lika braig som lilla volvon.......men det blir till att budget åka.....för det är en aningens större bil att tanka & är det någonting man har varit bortskämd med innan så är det att man inte behöver tanka så ofta.

SEN fanns det ett par små saker som irriterade lite, men alltså så pass lite så att det ändå blev ett bilbyte, men man ska ju inte vara fåfäng och gå efter utseendet sägs det...........men på nått vis ska jag nog lyckas få sambon att fixa till dom där små skönhetsfelen.............
........bilens skönhetsfel alltså ;)

Och hur mycket jag än vill ut och provköra hela dagen, så får jag nog hoppa över det.........bilen måste nämligen städas och få lite luftrening fixad......tänker INTE gå in på detaljer, men jag kan säga så här; Jag hade INTE behövt städat, dammsugit och torkat ur hela min volvo innan bilbytet igår.......för det hade ingen annan gjort.......SURT men mindre att göra åt......

Så idag blir det till att städa och dona i bil, sen är det dags för att tjuvstarta julpyntningen....tänkte börja på övervåningen, på baksidan där ingen ser. Då blir det lite mindre att dona med i helgen, för att hinna med och tvätta fönster, stryka gardiner och hänga upp julstjärnor/änglar/ljus stakar......på en helg, ja det kan ju vara lite knepigt även om man som vi bor i ett litet hus.

Men i vanlig ordning, så är det först uppväckning utav skolbarn och frukostar som hägrar!

3 kommentarer:

  1. Den ser ju jättefin ut. Vad är det för skönhetsfel på den nu då?

    Jag skiter fullständigt i att tvätta fönstrena när jag julpyntar. Det gör det hela mycket roligare, och ingen bryr sig om det iaf ;)

    SvaraRadera
  2. En dag kvar till min leeeeeeeeeeeediga helg. I mon får jag äntligen tillbaka min onge, och det ska bli så sköööööönt att äntligen pusta ut lite... trots att vi måste åka till IKEA IGEN i helgen för att handla mer stuff.

    Men nu är vi i alla fall igång på riktigt i butiken och idag har det varit mycket folk och riktigt bra försäljning :)

    Ha det gott och speka lite med nya bilen ;)

    Kram Kick

    SvaraRadera
  3. Svar; Hm, eftersom jag själv ser skitiga fönster så är tvätta dom ett måste.
    Min "lilla" bil som det troligen INTE går att speka med har följande skönhetsfel......plåtfälgar(japp, löjligt)solfilmen är trasig på ena sidan(Riktigt fult) och det finns en hel del repor och tittar man riktigt noga så sitter det någon sorts gammal dekal som troligen har tagits bort men som solen bränt fast.....och ska man gnälla så ska man ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails