20091117

Och plötsligt så händer det........

Har ni någon gång funderat på hur det är att ta livet utav en annan människa?........
.....JAG HAR......
Igår eftermiddag närmare bestämt.......då hände det som inte får hända.
Som förälder försöker man att "ta bort/varna" för alla onda ting i sina barns liv som man inte vill att dom ska utsättas för........höga höjder, farliga leksaker, elaka människor, vägar och bilar.
Igår hände de sistnämnda, Izabell blev på körd utav en bil.
Jag, Simon och Izabell hade varit inne på ICA och handlat lite veckovaror + den nya fina nallen som ICA förmånligt låter stamkunder byta in mot sina bonuscheckar.
Sagt och gjort så var vi på väg till bilen, Izabell håller hårt i kundvagen med ena handen och i den andra hänger mammanallen med sin lilla bebis.
I lugnan ro gick vi, det var fler människor ute på parkeringen där vår bil stod parkerad och på håll ser jag en bil som är på väg att köra ut ifrån parkeringen.......en stor röd bil.......och så pang!

Bilen stannar inte trots att vi nästan hade hunnit över vägen.......... Izabell flyger i marken och kundvagnen med Simon far iväg.
Gallskrik!!........och i mitt i allt detta kaoset så far Janeth iväg mot bilen och slår det hårdaste hon kan på bilen.......
.........ner till Izabell som ligger och skriker på marken, folk kommer springandes........någon tar Simon i famnen......han skriker ju han också........någon står och pratar med mannen i bilen.
kollar över Izabell.......armar och ben sitter kvar.......hon har ont i huvudet men det verkar som om allt är ok trots smällen.

Mannen i bilen säger vad han heter.......men jag minns inte.........ville åka därifrån.......visste inte om jag skulle kräkas eller skrika.
Men allt verkade lugnt........mitt sinne hittade tillbax och jag beslöt att sätta barnen i bilen......Emma som stod i mörkret och väntade på oss utanför Juniorerna.......hem till Alexander och Philip........ringde in till sjukehuset.......och en lång väntan följde......
Izabell mådde ju bra, åt middag under väntan på att pappa skulle skynda sig hemifrån jobbet.
Sen bar det av in till sjukehuset.......lång väntan och kontroller, men efter ett par timmars väntan så fick vi ändå åka hem.

NU efteråt kan jag inte mer än sända ett stort tack till alla som kom och hjälpte till igår.......vilka ni nu var. Och jag kan snabbt konstatera att några mosade kiwisar och en väldigt smutsig nalle var allt som gick mig förlorat...........men usch och fy vilken tur i oturen min lilla tös hade igår........tänker på vad som kunde ha gått mig förlorat.

Hur det kunde ha gått om mannen hade kört lite fortare.......om han trots smällen inte hade bromsat....om inte Izabell haft en väldigt trock mössa........om jag hade handlat lite fortare, om jag inte hade gått precis där.........dom tankarna är väldigt jobbig och jag försöker att ignorera dom hela tiden.

Men ett som är säkert är att hur man än försöker att skydda sina barn, så är det uppenbarligen så att ibland finns den där sablars oturen med i allefall.
MEN jag är glad och väldigt tacksam för att alla OM som kunde ha skett igår, INTE skedde.

7 kommentarer:

  1. Men fy va hemskt ja blir helt gråtfärdig när jag läser det stars små knottar fy vilken jävla människa usch o fy vilka jävla typerdet finns fy fan hoppas allt e bra med dom små o att det inte blev nån allvalig skada

    SvaraRadera
  2. Det är med en tår i ögonvrån och en klump i halsen jag läser ditt inlägg... samtidigt blir jag såååå glad att inget mer allvarligt hände. Förstår verkligen dina "om"... Kram på er allihopa från mig!

    SvaraRadera
  3. Oj..men herregud.. =0 Vet inte riktigt vad jag ska säga. Ni/ lillsessan hade verkligen tur i oturen!! KRAM

    SvaraRadera
  4. Nämen sluta!! Blev helt chockad när jag läste.. Verkligen tur i oturen!!! Hur reagerade han i bilen? Körde han bara iväg sen eller?

    Upplevde faktiskt nåt liknande idag. Låg bakom en annan bil som hade stannat vid ett övergångsställe för att släppa förbi några barn på cykel precis utanför skolan här borta. Men på nåt sätt måste han ha missat den sista ungen, så han började köra när killen var precis framför bilen. Som tur var så stötte han "bara" till bakhjulet på cykeln...

    Usch, en olycka kan hända så snabbt! Hur mycket man än försöker skydda! Skönt att allt slutade väl!

    SvaraRadera
  5. Som altid då man läser sådana här hämska, hämska, hämska saker så blir det extra puusar till alla barnen då jag går "ronden" ikväll.

    (blir lite rädd då jag läser den första komentaren, för jag hoppas verkligen inte att det var medvetet han körde på er, och tänk vad chockad han måste ha varit, mig hade de fått hämta med ambulans om jag hade kört den backande bilen)

    Ibland har man bara sådan tur, om man visste hur många gånger en ängel hade hållt en hand över ens barn, hur många gånger det verkligen hade kunnat gå otroligt fel, fast man inte ens ser det nu i efterhand, då hade man nog trott på gud ändå.

    Vilken otroligt söt tjej btw :-)

    SvaraRadera
  6. jag förstår dej. Det är så lätt att vara objektiv då man sitter någon helt annan stans och bara läser det på en skärm. Hade det varit något av mina barn så hade förmodligen HAN blivit hämtad i ambulans efter den olyckan ;-)

    men som objektiv läsare så var det en olycka.. Som mamma var det en frucktansvärd kattastrof som slutade otroligt lyckligt.

    (en av mina abslolut bästa vänner blev påkörd, hon kommer aldrig att bli frisk, det är en av mina största sorger i livet.)

    SvaraRadera
  7. OOOOOOOOOOOJ!
    Jag blir alldeles omskakad. Ryser och får ståpäls på armarna. Ja, detta ÄR verkligen en mardröm. Men vilken TUR att det gick bra!
    STOR kram från Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails