20091120

God morgon fredag

Hur denna fredagen ser ut vädermässigt, det kan jag inte svara på för det är väldigt mörkt ute fortfarande.
Dagens första tvätt snurrar redan nera i källaren och Philip är "bänkad" framför morgonens barnpogram på tv:n.....han har inte tröttnat på att vara hemma med sin mamma och kommer ha "jullov" även idag ;)
Efter att ha lagt mig någolunda tidigt igår och hann med ett par tankar innan ögonen slöt sig.....så har jag kommit till någon slags insikt i mitt eget liv.
Jag kan ju inte vara helt ensam om att det känns som om det stressar på mot jul i en faslig takt och att man knappt hinner med det man vill?!
Men min insikt handlar ju inte bara om alla julklappar, julpyntning till 1:a advent som är redan nästa helg, vaccinations biverkningar(rätt/fel).......barnens tankar & frågor om vaccinationer......och barnens förväntan/nervositet inför stundande jul med alla ting som de önskar sig.
Jag tror att måndagens händelse satt större spår än vad jag vanligen är van vid........jag är ju van vid att kunna ta itu med nästa sak och inte lägga större vikt vid gågna händelser.
Men uppenbarligen så fungerar jag inte så just nu.........och det måste jag troligen bara acceptera.......
Men jag undrar lite.....för om jag mår så här krasst över det som inträffade, hur mår då inte mannen som körde bilen??
Men IDAG planerar jag att ta det lugnt.....eller ja....vi ska inte iväg någonstans i allefall.
Jag har insett att Emmas behov utav eget rum är större än vad jag tidigare har förstått. Så från och med ikväll kommer hon inte längre att dela rum med Izabell.......eller nästintill......Izabells alla leksaker kommer att förflyttas till "dockvrån" och enbart hennes säng kommer att få vara kvar på "Emmas rum"
På det sättet hoppas jag att Emma kan skapa sitt eget.......och eftersom Izabell ändå aldrig leker på deras rum....utan enbart i "dockvrån" så tror jag på detta konceptet.
Efter flyttning utav rum och leksaker, så ska det skapas en lååååång handlingslista där både mat och julklappar ska få plats. För i MORGON så tar jag, Emma och Izabell och förflyttar oss in till Kalmar för att shoppa och ha en tjejdag.......vilket vi inte har haft på väldigt länge, så det ska bli toppen!
Och med denna planeringen så hoppas jag att det blir lugna helgen med mycket mys och lugna stunder........och kanske kan kroppen hinna ta igen sig lite.
Men nu är det dags för att starta kaffebryggare och njuta utav fredags frukost.
Ha det gott & en underbar dag till er alla!

1 kommentar:

  1. Hejsan...så länge sen jag såg dig...var bara tvungen att gå in o kolla läget=) kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails