20091125

God morgon Onsdag

Har sovit dåligt i natt, drömt och hört en väldigt massa konstiga och finurliga drömmar & ljud..........vaknade tidigt men kände mig ändå väldigt utvilad.
Vilket kan behövas, för idag är stora dagen för denna veckan........det är dags för en eventuell bilaffär.
Behöver jag säga att Janeth är nervös?!
Hon tycker nämligen att det är lite jobbigt att byta bil, tänk om hon inte trivs med den nya......tänk om det finns dolda fel....tänk om motorn/växellådan trillar ur bilen när hon närmar sig 100 knyck.....tänk om..........många tankar alltså :(
MEN troligen och förhoppningsvis så ska det bli toppen detta.....framförallt så kommer det att bli mycket mera rumpplats för barnen......alltså en lugnare bilfärd för alla inblandade.
Så nu är det dags för uppväckning utav skolbarn, inget dagisbarn idag eftersom jag måste köra tidigt, men Philip deppar inte för det, han står ju fortfarande kvar på sitt val att ha jullov redan ;)
Efter frukost så ska jag rulla ut min "pärla" ur garaget, den ska dammsugas och plockas ren ifrån cd skivor, nappar, tidningar, solglasögon, leksaker......m.m.
Bilen ska lassas med vinterdäck och sen är det bara till att lämna Philip och Izabell hos farmor.......spänna fast Simon och mig i bilen för att sedan möta upp jobbandes sambon i en skog 4 mil härifrån. Kan ju o andra sidan låta romatisk att mötas upp i en skog.......men sambo ska också spännan fast sig i min bil för vidare färd mot Tingsryd.
Så nu håller jag hårt mina tummar och hoppas på en braig dag.....
......vilket jag även önskar er andra oxå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails