20091102

Måndag=Städdag

Jodå, precis som i vanlig ordning så betyder måndagar städdag i detta hemmet. Och efter en lång helg med strängt städ förbud, så finns det absolut en hel del att ta itu med.
Och då i synnerhet om man bestämmer sig för att hälla ut en 10 liters spann med vatten, över hela vardagsrummet golvet........Sagt och gjort så har det nu tagit närmare 2 timmar att få upp varenda liten droppe vatten........flyttat bokyllor, videohyllor och tömt högtalare på vatten. Mindre roligt och någonting som jag kommer undvika in i det längsta i fortsättningen.
Det har alltså varit/& är en helt vanlig måndag idag, sambons kvällsvecka på jobbet.
Tråkigt, tråkigt nu när det blir mörkt väldigt tidigt på kvällen, men säkert mycket tråkigare för honom som sitter inne i mörkaste skogen och ska gå långt för att komma till bilen mitt i natten.......någonting som jag med min mörker rädsla troligen aldrig hade klarat av.
Jag har det alltså väldigt skönt som kan sitta hemma i värmen på kvällarna och att få lite egen kvalitets tid med barnen på egen hand är ju även det toppen.
Emma ska komma hem idag, vi har ju faktiskt varit en väldigt liten familj denna helgen. Mamma, pappa och 3 små barn hör ju inte till vanligheten och det ska bli super kul att få hem Emma igen........även om jag veta att veckan här hemma kommer att gå snabbt och att det snart är dags att säga hejdå till henne igen.
Dom hemmavarande barnen sitter redan och planerar för vad dom ska hitta på för lekar att utsätta sin storasyster för när hon kommer hem..........Emma kommer säkert att bli super glad ;)
Men innan det är dags för att åka iväg till byn och möta upp Emma efter juniorerna så ska det städas lite till, plockas fram/undan en del skor och ett mellis är även inlagt i schemat.
Hej på en stund!

3 kommentarer:

  1. Hej Janeth, tack för din gulliga kommentar hos mig.Blev jätteglad. Nu är det ju bara vissa bitar av mitt hem som är färdigrenorverade( de andra rummen får ni bara se hörn av). Men det har tagit några år att hitta "min" smak. Gillar svart, vitt, beige & grått men älskar hem med färg. Kan bara inte leva med det.Har svårt att färglägga mina små konstverk med så det är väl nåt som ligger för mig. Kul att välja ut godbitarna som man älskar i sitt hem...resten slipper ni se(dammråttorna, tonårsrummet, obäddade sängar etc.) Sån´t har väl alla? hoppas jag annars har jag avslöjat min största hemlighet*smile* som gärna kikar in om du har något favorithörn i ditt hus.Kram Milla:)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Mejla du in så får du vara med, vi har inte hunnit ha dragning än.
    I morgon bär det iväg till Växjö på name it-inköp...
    Ha det gott!
    Kick

    SvaraRadera
  3. Hej igen nu har jag kikat runt lite bland dina äldre inlägg. Nu blev det min tur att bli avis..du kan nå´t som inte jag kan...laga mat & baka! Fast nu tyckte jag mig ana en fin timmer/trävägg på ett kort Kök/matrum?
    Älskar sånt...så nu hälsade jag på hemma hos dig en stund.
    Vilken härlig skara med barn ni har!
    Kram Milla:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails