20091124

Uppryckning tack!

God morgon!
Jag tänker inte sätta igång och dra ett långt inlägg om hur livet har flutit på i en hektisk helg.....utan det blir en väldigt kort sammanslagning utav hur vi numera har hur MYCKET ved som helst både inne, ute i vedboden, på gåden och jag vet inte vart man ska titta utan att se all ved, dock ska man inte klaga för nu lär vi INTE frysa i vinter även om det skulle bli värre än värst med kylan.
Det blev även en heldag inne i Kalmar med mina härliga töser.......vi invigde oss själva på nyöppnade shoppingcentrat "Mode".......men både jag och Emma blev besvikna över att det var ett väldigt litet utbud kläder till just Emma, det fanns många val av affärer på långa rader, men som sagt så var det lite utav det mesta..........dock blir det besök dit fler gånger när det vankas skoköp. För om jag inte räknade fel så fanns det inte mindre än 4! skoaffärer under samma tak.
Men sen blev det traditionsenlig shopping inne på IKEA där man inte brukar bli besviken.......och shopping dagen avslutades på MAXI stormarknad där vi lyckades med att få med oss 11 matkassar ut........så nu behövs det knappast handlas hem mera mat innan det är dags för julmaten.......SKÖNT!

Det var det hela......helgen flöt alltså på.....precis som måndagen också gjorde. Det möbleras fortfarande på övervåningen men nu börjar jag att se en liten ljusning och de flesta sakerna är på plats.
Emma är väldigt nöjd över sitt "egna" rum, men det blev även pojkarna som numera får dela på det största rummet och har alltså mera plats till både lek och spel.

IDAG är det första lugna dagen på väldigt länge......vad jag vet just nu i allefall. Bilen är inställd i garaget och jag hoppas att jag inte behöver utnyttja den i dag.......utan där får den stå ända tills i morgon bitti då det är dags att dammsuga den, plocka ur bilstolar och hoppas på att bilaffären som är på G verkligen blir av.......spännande!! och jag hoppas verkligen på att det blir en braig affär.........

Nu är det som vanligt vid den här tiden, dags för att väcka upp skolbarn och börja med frukost.
Önskar er en toppen dag!

3 kommentarer:

  1. Spännande med bilaffär! Själv behöver jag nog ett bra bilköp snart!

    SvaraRadera
  2. Hm, sjukt jobbigt är det när det inte går snabbt, man vill ju gärna ha det snabbt och smidigt gjort.....spännande!!

    SvaraRadera
  3. Vi ska ha nyinvigning i vår nya fräscha lokal torsdag fredag lördag och söndag (julskyltning) och det vore jätteroligt om ni kunde ta er hit. Vi kommer att ha MASSOR av bra erbjudanden som passar bra under granen ;) Men OM du har svårt att ta dej hit får du väl kolla i webshopen. Fast det vore roligt att träffa dig :)
    Sköt om er,
    Kram Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails