20091110

Utmanad

Jodå, min önskan om REGN och RUSK slog in och det håller i sig..........så en innedag helt i min smak är i fullan gång, men jag har varit utanför dörren.
Jag sprang nämligen ut i gräsmattan och plockade upp ett par äpplen som hade blåst ner.......röda och fina mumsiga äpplen, som just nu ligger under ett toscatäcke och ska få kittla våra smaklökar om 15 minuter :)

Men innan dess så tänkte jag ta itu med en liten "böld"..........jag har nämligen blivit utmanad utav en härlig Tant........och som jag sagt och håller fast vid, så är ju inte utmaningar någonting som jag brukar lägga ner någon energi på........men nu ska det bli ändring på den fronten, och därför antar jag ju självklart utmaningen som följer:

Utmana 3 personer och berätta det för dem, samt för personen som utmanat dig. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord. Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt, får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar 2 ggr, eller skriva ditt namn som svar (förutom fråga 1)
1. Vad heter du: Janeth
2. Ett ord på 4 bokstäver: Japp
3. Flicknamn: Julia
4. Pojknamn: Johan
5. Yrke: Jurist
6. Färg: Jakt grön ;)
7. Klädesplagg: Jumper
8. Mat: Janssons frestelse
9. Sak i badrummet: Juveler
10. Plats/Stad: Jämjö
11. En orsak att vara sen: Jäkt
12. Något man skriker: Jäklar
13. Film: Jägarna
14. Något man dricker:Julmust
15. Band: Joyride(Dansband)
16. Djur: Järv
17. Gatunamn: Jägarstigen
18. Bil: Jaguar
19. Sång: Joyride(Roxette)
Så där då, plätt lätt var det ju inte och nu ser jag ju att jag verkligen har blivit en jägarfru ;)
Stort tack till omnämda Tant för din lilla utmaning ;)
Men nu är det alltså min tur att utmana och då utmanar jag tre stycken härliga bloggare, och dessa är; Kick, Jessica, Lillasyster Lina.

1 kommentar:

  1. Jämjö? *asgarv* Vojne vojne, hur ska jag klara detta???

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails