20091101

1 November

Faktum att det är 1:a November skrämmer mig mer än vad självaste Halloween har gjort........hur ska jag hinna med allt innan den stundade julen är här. Jag har ju insett att det finns många ute i bland hus och hem som har kommit väldigt långt in på julklappsplaneringen.......jag har nog lyckats fått ihop 4 stycken julklappar och man behöver ju inte ha 5:a i matte för att inse att jag behöver inhandla vääääldigt många fler klappar än 4 stycken.

Så hur hade ni det igår på er Halloween, blev det härligt mycket godis, trevligt sällskap och en sen otäck film på tv:n. Vi hade trevligt, vi bjöds på god mat, väldigt mycket fika+tårta och trevligt sällskap.....mycket stim och spring på barnen och deras 6 pojkkusiner.........sent blev klockan innan vi var hemma i lugnet igen. Jag fick ett bildmail igår ifrån en av mina trevliga vänner.........en bild som är klippt och skuren för hur jag mår idag.........inte pga. flaskorna som finns med på bilden, utan troligen pga. maten.......kanske för mycket godis eller helt enkelt en otrevlig liten bacill som har slagit till lite för hårt mot min kropp.......vilket som så är det idag väldigt lugnt i detta hemmet. Simon sover, Izabell tittar på film och Philip målar flera Halloween lyktor.........vi har numera ett helt bord utav dessa lyktor, så nästa år behövs det knappast målas några alls :)

Men nu tänkte jag trotsa det illa då det stundar vedindragning till källaren. Det är nämligen tomt på ved inne i huset och är det någonting som går åt nu när det är minusgrader på nätterna, så är det just VED......och veden kommer ju inte ner i källaren för egen maskin......även om det hade vart toppen att få slippa just det arbetet idag :(

1 kommentar:

  1. Låter som om din helg varit lika trevlig och fullproppad av mat som min...Ha en trevlig vecka...ja den där veden kunde väl komma ingående på sina egna grenar*smile* Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails