20091104

Beslut nummer 2......

Det snöar ute idag, härligt härligt!
Så idag blev det bilkörning med vinter däck premiär........ut till lilla byn för att hämta hem paketleverans i stl stor........dyrt men väldigt spännande! Visst vet jag vad det innehåller, men spännande och se hur kläderna passar.......för baksidan med att vara webshopping beroende är ju att det många gånger blir lite fel, det hade alltså varit toppen om allt passade och att jag slapp kladda med tillbaka skickning denna gången.

Så till dagens stora beslut.........VI (jag & sambo) har kommit fram till ett enväldigt beslut i den stora bilfrågan som har rådit ett tag.
Detta har varit en stor fråga för oss båda två, det har handlat om allt ifrån färg, märke, kostnader, storlek ända ut till däckmuttrar.
Och nu har vi alltså mötts på halva vägen var..........så snart...väldigt snart hoppas jag att det kommer stå en sådanhär godsak på vår gård

Och även om jag innerst inne vet att den här bilfrågan har varit och är väldigt oundviklig eftersom vår stora failj växer så det knakar, så kommer det bli fruktansvärt att inte få glida omkring i favvo märket volvo längre......Men men, man måste ju ändra sina vanor efter det behov som finns och innerst inne så tror jag och är övertygad om att även om mina bensinkostnader kommer att skjuta i höjden, så blir detta toppen ändå :)

Nu ska här skalas lite frukt och plockas fram lite dricka.......det är nämligen dags för mellis.

2 kommentarer:

  1. Mycket smakfull bil..skulle inte tveka en sekund. Fast paket med klädprovning känns bekant..skickas tillbaka ganska ofta.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Inget större beslut än så? Jag trodde det handlade om nåt annat ;)

    Den ser ju fin ut. Vill inte vara pessimistisk nu (för det är ju inte min stil att vara det =P) men Anders säger att växellådan har en tendens att rasa på dom bilarna.. Så om ni ska köpa en sån rekommenderar han en som har gått runt ca 0 mil.. Men men, jag har ju aldrig hört nån som varit nöjd med en 850 heller, förutom just du =D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails