20100314

Äntligen.....

Hur roligt det än må vara med att ha kalas, att få paket till barnen och att få vara social.......så finns det en ände på det roliga. Och den änden är här nu.
Dagen har gått helt i kalasets tecken. Det har dammsugits, torkats golv, dukats och serverats kakor och tårtor hej vilt.
Och Janeth är helt slut......ont i hela kroppen, halsen, huvudet, snorigt värre och tröttheten är slående......mer död än levande för tillfället.
Jag håller tummarna för att det hela handlar om att det har varit mycket ett tag nu, att nu när allt kalasande är över.......så kommer allt att bli bra igen.
För någon dunder förkylning, ja det orkar jag helt enkelt inte med just nu......min kropp orkar det absolut inte :(
Någon annan som heller inte är riktigt nöjd med tillvaron är söta dottern som numera är 4 år.
Hon ansåg ju att jag lovat henne många paket, vilket hon har fått och idag blev det ju flera.
Men eftersom paketen inte innehöll exakt det som hon önskat sig, så undrar hon ju bestämt varför jag har ljugit :))
Så nu har jag intalat lilla fröken, att tomten säkert kommer med allt det där andra.....
.....sen i jul då alltså, och dit är det ju ett bra tag!
Nu ska vi försöka att skapa lite ordning här hemma. Det ska sammanställas kort på alla fina presenter. Allt ska plockas in i skåp och lådor.
Och när det är klart så ska det lagas middag.....eller rättare sagt så ska middagen värmas på.....för det finns rester idag!!
JIPPI, någon slipper alltså att stå vid spisen och laga middag idag......det om något, är lyx ;)

3 kommentarer:

  1. Trotsiga små härliga ungar;))
    Hon blir säkert alldeles mätt på sina nya saker sen, när hon landat. Men nu får du se till att landa efter allt kalasande. Vila kanske är svårt med 5 barn men nu behöver du ju inte feja inför gästerna...Lite lagom vardagsstädning bara.Hoppas förkylningen flyr sin kos..här har viruset satt sig som en snygging på läppen(munsår)så något hångel är inget att hoppas på här hemma, skratt. Ha det gott Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Jahopp, då va denna helgen också slut. Men jag har i alla fall flyttat LITE :)
    Ha det bra, kram Kick

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också rester! Det har jag ätit hela helgen.. Varm smörgåstårta, haha! För jo, Anders tyckte den var god. Sa han... Fast mer än 1 bit, det ville han inte ha xD Men men, mer till mig så jag klagar inte ;)

    Det där med att man inte får ALLT man önskar sig, det är en hård läxa som alla måste lära sig. Fast man kan ju alltid hoppas att tomten kommer med en trisslott med 25 000 i månaden i 25 år, eller varför inte en våg som visar att man gått ner alla gravid- och fläskkilona helt utan minsta lilla ansträngning =D

    Nu får du gå och slappa med dig, så hoppas vi att du mår kanon i morgon när du vaknar ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails