20100305

Vardag igen

Sambon åter på jobbet igen, lite vemodigt är det allt.
För att bli ompysslad när inte allt är som det ska......ja det är ju lyx.
Lite av en chock att stå här själv med en massa tankar idag.
Men tiden rullade snabbt på sen när vännen A kom med sina små tjejer.
Kalas dax igen, ingen tårta dock. Det fick bli en enkel kladdkaka med grädde......vilket inte heller går av för hackor.
Paket skulle öppnas och idag blev det en frukt/godis/kakkorg plus målarfärger och penslar.
Väldigt uppskattat ifrån alla små barns håll. Mummsigt att få äta godis trots att det inte är lördag och vi gör ju som sagt vårt godis själv. Alltså blev det extra festligt eftersom korgen innehöll köpe godis ;)
Och många timmars lek blev det, mycket prat och väldigt trevligt.

Sen spenderade vi över 1½ timme utomhus. Väldigt skönt, väldigt välbehövligt och väldigt tröttsamt.
Nu sitter vi och gnuggar oss i ögonen allihopa.......vännerna har åkt hem och vi funderar över vad det ska bli till middag ikväll?
Izabell önskar sig tacos eftersom hon fick en annanas i presentkorgen.....så det lutar nog åt det hållet.
Och visst hade det varit skönt att slippa stå vid spisen allt för länge.........

Och hur gick det då med saccosäckarna som skulle bli så snyggiga igår?? Vart är bilderna på dom?!
Det finns  inga bilder än......det blev liksom inget av det igår.
Jag får inte till det......tror nästan att jag måste rådfråga min expert kommentator på syfronten om hur jag ska göra.
Jag har nämligen en fd. svärmor som är expert på sånt där, för hur jag än vrider/vänder/drar i tyget så får jag inte det till att bli bra :(

Men innan jag kan ta itu med dom där säckarna igen, så måste det pluggas. Prov ikväll innebär att man måste öppna boken & läsa.
Janeth har inte rört boken på hela veckan, alltså HÖG tid att sätta igång.

Trevlig fortsatt fredag önskar jag er alla!

2 kommentarer:

  1. Nu blir jag lite orolig för dig. Är du sjuk? och du..mamma hjälper dig gärna. Hon gillar dig supermycket Janeth. Pratar ofta om dig och hur duktig du är. Jag ska upp på vinden och röja i helgen. Ska plocka ihop kläder till din söta Izabell då. :) Kram och krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Ta all hjälp du kan få, aldrig fel att be om hjälp speciellt inte om man varit sjuk. Tufft att plugga också...men det brukar ordna sig. Ha en så go helg som du kan...Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails