20100330

Sinnesfrid

God morgon Tisdag.
Undrar bestämt om Tisdagar ska bli mina bästa dagar numera?!
Måndagar har ju alltid varit mina bästa dagar, men efter väldigt många dåliga måndagar.....så funderar jag alltså på att byta favorit dag.
Får känna efter lite så får jag se vilka dagar som är bäst numera :)

Jag vaknade till en hes stämma idag....inte min egen, utan det var/är Philip som låter som en rasp igen :(
Sjuka barn igen är liksom inte riktigt vad jag hade planerat just nu.......finns väl egentligen ingen som vill ha sjuka barn. Men det finns ju tillfällen då man gärna hade sluppit just sjuka barn.
Som nu.....jag känner inte mig i vårdar tagen riktigt. Jag håller troligen på att bli lite knasig i sinnet.

Tankeverksamheten drar nämligen på sig knasiga idéer: Jag planerar mat, tvättar, städar och bakar.
Allt ska vara färdigt tills på torsdag. Knasig sinnesfrid som fixar och donar så att sambon inte behöver göra det minsta extra utan att vara med barnen när jag är på sjukhuset.
Men egentligen så kanske man skulle ta det lilla lugna nu i stället, så att man är utvilad?!

Vilket som, så fungerar jag uppenbarligen inte så.
Därför blir det hus plock idag, räkningar ska betalas och kläder ska ses över....vilket inkluderar tvätt och tork.
Baka bullar ska också göras....ute lek och promenad låter också lockande.....om Philip är sugen så att säga.
Och vila, ja det kan jag alltså göra en annan dag....och himlans en sån super kvinna man blev helt plötsligt ;))
Men är det inte så, att kvinnan planerar och tänker på ett helt annat sätt än mannen.
Att kvinnan är så pass medveten om det, så att hon inte kan släppa över "familje ansvaret" innan hon har stenkoll på läget??

Jag mår i allefall bäst när jag har koll :)
Trevlig tisdag på er!

6 kommentarer:

  1. Skratt, kontroll-freak, precis som jag:))

    Kanske ett "kroppens" försvar också att man håller sig sysselsatt, tnakarna vandrar lätt i väg och sökar lite;) Trist att Philip är sjuk...men solen skiner i alla fall så Tisdag verkar vara en bra favorit-dag? Kram på er, Milla

    SvaraRadera
  2. ojojoj krya nu på er i stugan!!!!!

    SvaraRadera
  3. Krya på Philip!!

    Håller med tidigare talare, kanske skönt att hålla sig sysselsatt för att slippa fundera så mycket. Och om allt är fixat och färdigt på torsdag så kan du vila efteråt, då behövs det kanske ännu mer!

    SvaraRadera
  4. Stackars liten Philip, inte skoj att vara sjuk om igen *krya på kramar*
    Det är säkert ett försvar, att hålla sig sysselsatt så man inte tänker på något annat, men Du är snäll med Din familj som fixar och bakar och grejjar så allt blir som vanligt fast mamma ska på sjukhus.
    Får Du åka hem med detsamma eller blir Du kvarliggande över påsk?
    Ha en bra favorit tisdag trots sjuka barn.
    *kram* Åsa *jag tänker på Dig och hoppas allt blir bra*

    SvaraRadera
  5. Jag förstår att Du är rädd och orolig, jag minns ju än hur det var när de upptäckte tumören i min mage, värsta dödsrädslan.
    Det värsta är ju egentligen att inte veta, att inte ha kontrollen.
    När man väl ligger där på opertionsbordet är det ju typ lugnt.
    Men vägen dit är lång.
    Jag hoppas Du i morgon får besked som gör att Du inte behöver oroa Dig inför sövning/operation.
    Ord är så otillräckliga.
    Men Du vet att jag finns här, tänker på Dig och hoppas på det bästa.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  6. Go'natt, nu gör jag kväll, lägger mig med Elin, förhoppningsvis får jag sova utan att någon kräks i min säng.
    Ha en bra fortsättning på tisdagskvällen.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails