20100328

Nya tider

Sköna söndag, ja men visst stämmer det in på vår dag.
Vi deltog i nedsläckandet igår, men som sagt var så fuskade vi lite. Vi tittade på Millenium men vi kompenserade med att hålla alla lampor släckta resterande kvällen :).......jag hoppas att det var ok!?

Någonting som var mindre ok, var att det idag fattades en hel timme på morgonen.........
Alla klockorna skulle ju faktiskt ställas om.......och när kompisen Jessica smsade så var vi fortfarande pyjamas klädda.
Men vi studsade snabbt ur våra sovkläder och var färdiga i tid innan Jessica och coola Neo entrade dörren.

Och sen var det håll igång hela dagen.
Vi fikade & pratade.......det lektes ute en runda innan det började att regna........vi lekte lite mera inne, åt glass och lekte lite till.
Och jag är grymt glad att det blev en social lekstund idag.......det behövs verkligen ibland och jag tror att barnen är lika nöjda som deras mamma :)
Men som med allting annat roligt så finns det alltid ett slut, så även idag........men jag hoppas att vi snart ses igen & jag tackar för idag ;)

Nu har det ätits middag, det har hängts tvätt och Emmas kompis har åkt hem.......men ändå är det så mycket kvar av kvällen.
Halv sju står det på klockan men fåglarna kvittrar och det är såååå ljust ute.
Jag bävar lite inför läggningarna ikväll.....jag tror nämligen att det kan bli lite knepigt att få barnen att somna in i kväll.........tur att man är utrustad med en hel del envishet...
...det knixiga i det hela är att barnen inte bara har ärvt egenskaper ifrån sin far.....dom har ju även  ärvt en hel del egenskaper ifrån sin mamma också......vilket inkluderar envishet ;)

Men men, må bäste man/kvinna eller barn vinna!

5 kommentarer:

  1. Japp, 1 1/2 dm ny snö :(
    Jo, en rolig, händelserik och intensiv helg, jobbigt för den associala mamman ;-)
    Men i morgon är det en annan dag... nämligen Måndag :D
    Det låter som Ni haft en bra dag, fått ladda batterierna och blivit gladare, härligt, jag är glad för Din/Er skull.
    Ang vad doktorn och Du misstänker, vad Du oroar Dig för osv (utan att gå in på detaljer) måla inte faan på väggen INNAN Du/Ni får ett besked, det behöver ju inte vara något elakt/farligt. Så länge det finns liv finns det hopp, ge inte upp!!
    Kram & Go'natt, vi hörs i morgon.
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Odin är också helt toppad här just nu så vi får väl se hur det blir med läggning här också ikväll.

    Kul att ni haft en social & trevlig dag =)

    SvaraRadera
  3. Ja, inte blev det en tidig natt här men en riktigt svårväckt barnaskar /tonårs här i morse;)) Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Du kanske tycker jag var otrevlig i min förra kommentar, men läs här: http://mammasgullunge.blogg.se/2008/september/kroniskt-trott.html
    så förstår Du kanske vad jag menar, allt är inte farligt/dödligt är min erfarenhet.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. Vart tog bakgården vägen?
    Hoppas ni får en fin dag :)
    Kram Kick

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails